lyckopillerelin

Alla inlägg den 10 mars 2011

Av Elin - 10 mars 2011 20:17


Det värsta är över men det är ändå fruktansvärt jobbigt. Att se honom ha det så jobbigt som han har det gör så ont i mig. Att höra hur han suckar och helst inte vill prata om det när folk frågar hur det egentligen är och allt runt omkring är jobbigt att höra och se. Äveom om han mår dåligt och har all rätt till det, så sitter jag ändå och tycker synd om mig själv. Det är inte rätt! Men det tär på en mer än vad man tror, jag tänker inte på det varje dag, men innerst inne så tar det en enorm kraft så man har lust att bara lägga ner allt och inte göra någonting.

Men igår påväg hem så kom jag och tänka på en sak. Jag kan inte sluta leva mitt liv pgr av jobbiga saker händer runt omkring mig. Det tar på krafterna både fysiskt och psykiskt, men jag kan inte sluta leva för det! Jag måste fortsätta kämpa. Det är riktigt riktigt jobbigt och jag kan ju inte precis kräva att mina kompsiar ska stå vid min sida och stötta mig när jag inte ens har ork att berätta allt. Speciellt dom i stallet, det är en som vet (du vet vem du är L) och jag kan ju inte kräva att alla andra ska förstå varför jag gör som jag gör när dom inte vet allt. 

Jag är stark, jag ska minsann klara mig igenom det här oxå! Om det så är det sista jag gör! Nu förtiden uppskattar jag varje sekund med min familj som jag får <3


Lyckopiller <3

Av Elin - 10 mars 2011 15:54


Tja tja!


Sitter här i soffan med filt, ett glas äppeljuice och vindruvor :P är helt slut idag, gäspar hela tiiden! Vaknade imorse och hade så galet ont i högerfoten! Tog mig iallafall till jobbet och jobbade hela dagen som jag skulle.


Är tvungen att avboka min ridlektion idag pgr av foten och sen har jag inte ork, är seriöst helt slut på torsdagar oavsett om jag har ridit dagen innan eller inte. Nu när jag väl har börjat rida igen på onsdagarna så blir det ännu jobbigare på torsdagar, så egentligen skulle jag behöva sluta på en gång på torsdagar för att orka med. Både psykiskt och fysiskt. Menmen finns inget att göra än att stå ut antar jag. Risken är att jag tröttnar helt på ridningen...


Ska bli skönt att stanna hemma iallafall! Gå och lägga sig i tid, slippa mera ont i kroppen, kolla på halv 8 hos mig. Aaa, skönt ska det bli!


Lyckopiller <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards