lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 maj 2013

Av Elin - 17 maj 2013 21:00


 


Hej på er alla vackra där ute. Sista fredagen på förskolan för denna gång och jag kan inte förklara hur jobbit det känns. Helt sjukt att sex veckor har gått så fort! På förmiddagen tog vi iallafall en promenad till vitan med dom äldre barnen för att plocka blommor och kolla vad som fanns under stenarna. Blev en jättemysig promenad i sommarvärmen med positiva barn som älskade att plocka blommor. Annars så har det väl inte hänt så mycket mer, det har varit en mysig fredag på förskolan på alla sätt som gick alldeles för fort och slutade på ett otroligt härligt sätt där barnen skrattade så dom nästan låg ner på golvet haha.


När jag hade slutat vid 16 efter lite krångel och hit och dit med mamma så åkte jag tillslut till södersjukhuset för att vänta på att mamma skulle komma och plocka upp mig. Efter ett tag så kom hon äntligen och vi fortsatte ut mot landet. För mig så är dt första gången för i år. Vi stannade i mölnvik en snabbis för att käka middag då vi båda var hungriga och sedan åkte vi vidare till båten. Tycker att det är så häftigt att varje gång man kommer ut och öppnar dörren till huset och denna speciella landetlukt kommer som en vägg så blir man så otroligt lugn i kropp och själ.


 

Alla packning, självklart så följde den förlängda armen med ;)


   

                                 Heeej landet <3                                                                             Kvällssolen vid bryggan <3


Om jag fick välja helt själv så skulle TVn vara avstängd och jag skulle bara sitta här i fotöljen och lyssna på brasan som sprakar, men mamma vill se lets dance så jag är snäll och låter henne göra det hehe. Annars så är det otroligt skänt att vara ute på landet, men måste nog gå och sova snart. Är galet trött. Imorgon planerar jag avv få sova länge och bara ta det lugnt under dagen. jag räknar i och försig med att jobba lite, men som tur var så har ajg världens bästa jobb så det är inte så krävande. På kvällen skjutsar mamma mig till lillsved och så är det dags att vakta ungdomar på kurs igen, är inte så jättesugen men har fixat internet så jag ska nog se till att kolla på eurovision ändå! :D Godnatt på er och tack för dom stöttande kommentarerna runt om från förra inlägget, mår bättre idag och just nu.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards