lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 februari 2014

Av Elin - 11 februari 2014 20:42


För er som har instagram så måste jag tipsa om någon ni bara måste följa! Ni ser ju, man smälter ju när man ser dessa bilder och det tar aldrig slut heller, det kan ju inte finnas något som är sötare än småbarn och hundar, följ mommasgonecity så garanterar jag att ni kommer dö söthetsdöden ;). Om ni inte har instagram så kan ni gå in och kika på bilder på hennes blogg www.mommasgonecity.com. Ni kommer inte att ångra er!


Av Elin - 11 februari 2014 18:39

 

Jag har väldigt lätt att nörda in mig på olika saker, speciellt när det gäller musik. Jag bara älskar den där speciella bubblan man hamnar i under den perioden, man är så otroligt lycklig och det känns som att hela ens liv handlar på det men nördar sig i och man vill verkligen inte göra något annat än saker som har med det att göra. Ni vet känslan när man fastnar för en serie och bara sitter och kollar på avsnitt efter avsnitt och det går helt enkelt inte att sluta tills man har kollat igenom hela serien. 


Just nu så vet ni ju i vilken bubbla jag är i, yes-melodifestivalsbubblan. Jag försöker hålla mig uppdaterad och jag lyssnar självklart på bidragen innan det sänds på TV för att jag ska veta vilka mina favoriter är och vad som kommer att hända. Jag lyssnar på min mellolista på spotify om och om igen varenda år under denna period! På somrarna vet ni ju vad som gäller varje tisdag, allsången! Jag planerar veckorna utefter allsången och jag pluggar nästan på allsångshäftet och redan veckan innan så börjar jag klura ut skyltar som jag ska skriva till veckan efter.


Jag har vänner och bekanta som säkert tycker att jag är otroligt jobbig när jag nördar mig så här, det är till och med folk som säger rakt ut att jag är nördig vad gäller just allsången och mellon (bortsett från mina tre idoler som jag alltid är galen i hehe). Men vet ni en sak? Jag tror att det är nyttigt att få nörda in sig i olika saker. Ibland behöver man något annat att tänka på eller göra som inte alls har något med skolan, jobb eller liknande att göra. Utan mina bubblor så hade jag haft ett sånt otroligt tråkigt liv tror jag. Tänk bara så många nya människor jag får träffa när jag är iväg på allsången och vad mycket bra musik man får höra när jag går på olika musikevent! Nä, jag kommer att fortsätta att hålla mig till mina bubblor och att leta efter andra saker att grotta in mig i, jag mår bra av det och om ni tycker att jag är nördig så gör det inget!


Av Elin - 11 februari 2014 16:12


Jesus vad slut jag är i huvudet just nu. Är det okej att gå och lägga sig vid denna tid? Det är nästan så jag sitter här i soffan och nickar till lite då och då. Har precis kommit hem efter en dag på förskolan. Kom lite tidigare idag för att inte missa det jag missade igår, men jag lyckades komma sent ändå när jag fastnade med en förälder på bussen och glömde gå av, vi skyller på att det var morgon, okej! ;) 


Dagen har iallafall gått otrolgit snabbt på förskolan. Det är så häftigt att se vilken kontakt man får med barnen på så kort tid. Igår var det första dagen och redan idag så märker man stor skillnad att barnen vågar komma fram mer. Är riktigt kul att vara tillbaka på förskolan, synd bara att det är sista dagen imorgon! Samtidigt som jag alltid känner mig lite stressad och pressad inför varje gång jag ska till förskolan för VFU eller något så är det sjukt kul ändå, trots att det känns som att jag har så otroligt långt kvar till att bli den förskolläraren jag vill vara.


Blev lite senare hem idag än vad jag tänkt, fastnade i telefonen eftersom jsag kände att ajg var tvungen att uppdatera mig lite och kolla läget om lite allt möjligt på DUS-fronten. På vägen hem så höll jag på att missa stationerna ajg skulle av på för jag satt med näsan i mobilen och skrev massa mejl oxå, det går bra nu haha! Ikväll ska jag bara ta det lugnt här hemma. Blir tidig uppgång imorgon för en förmiddag på förskolan och sen plugg med Veronica och Mia hemma hos mig på eftermiddagen.


Egentligen så skulle jag bjuda på en bild på typ världens godaste godis här, men glömde mobilen i mitt rum och orkar inte ladda över fotot här, hoppas ni klarar er ändå! 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards