lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 maj 2015

Av Elin - 11 maj 2015 21:49


Hej på er fina fina ni. Tiden sprang iväg lite i eftermiddags innan jag behövde åka in till stan, så hann tyvärr inte titta in här. Det tog lite längre tid att måla naglarna, fixa håret, sminka mig och byta kläder. Är jag tjej eller? Hehe. Åkte iallafall in såjag var vid Filadelfiakyrkan strax innan 18. Kramade om Julia som hade kommit från Uppsala för att titta på konserten och sedan mötte jag upp resten av kören på undervåningen av kyrkan. Efter att vi sjungit upp så var det en liten kort väntan innan vi fick gå upp på scenen. Lyckades få en mycket bättre plats idag än igår på genrepet, igår såg jag knappt Gabriel, men jag hade mycket bättre sikt idag.


Alltså behöver jag säga att jag njöt? Fy tusan vad kul det var! Som jag skrev igår så har jag verkligen saknat att stå på scenen och igår på genrepet så tyckte jag redan då att det var fantastiskt att få vara tillbaka, men idag. Herrejesus vad kul jag hade! Oavsett lite trängsel, värme, ont i kroppen och dålig uppsjungning så kunde jag knappt sluta le. Var så peppad innan konserten så jag knappt kunde sitta still och när jag väl kom upp på scenen så lugnade jag ned mig och sjöng allt vad jag hade. Att sedan få stå på samma scen som en av mina finaste idoler Sarah Dawn Finer och köra bakom henne tillsammans med 900 pers till var helt och hållet magiskt. Magiskt är egentligen inte ett tillräckligt bra ord, helt obeskriviligt var det!!


Efter konserten så var jag helt överladdad och var så otroligt otroligt lycklig. Ännu lyckligare blev jag när jag fick prata lite med Sarah och ta en selfie tillsammans med henne. De senaste dagarna så har jag verkligen känt att jag behöver en stor och varm Sarahkram och ikväll fick jag en sådan kram och frågan hur jag mår. SÅ i rätt tid! Nu gråter jag till och med haha. Tänk att en fråga och en kram kan betyda så mycket.Nä, denna kväll var helt och hållet magisk! Jag är så glad att jag tog modet till mig och anmälde mig den där dagen i USA strax efter nyårsafton. Efter flera års avbrott så har jag äntligen hittat tillbaka till scenen och att få göra det med Du kan sjunga gospel kören och Sarah Dawn Finer kunde inte bli bättre. Kommer aldrig glömma denna magiska kväll! Nu taggar jag till den 14 september då vi sätter igång höstterminen!






Av Elin - 11 maj 2015 08:51


Så trött som jag var igår kväll minns jag inte när jag var senast. Om jag ens har varit lika trött innan någon gång. När jag gick och la mig strax innan 23 så var jag helt slut både fysiskt och psykiskt. Hade så himla ont överallt samtidigt som jag växlade mellan att vara otroligt lycklig till att vara superledsen. Ett typiskt tecken på trötthet va? Idag är det iallafall måndag och ny vecka för er som missat det :). Jag inviger denna vecka med plugg tillsammans med Vånkan alldeles strax och konsert med kören och Sarah Dawn Finer ikväll. Sitter för tillfället och lyssnar igenom låtarna vi ska sjunga och dricker en kopp te under tiden som jag väntar på att Vånkan ska komma. Förutom att jag har sjukligt ont i hela kroppen så är jag seå taggad inför ikväll, det var en sådan kick igår att äntligen få stå på scenen igen och få allt ljus på sig oavsett om vi var över 1000 pers. Herregud vad jag har saknat scenlivet! Nä vänner, träna sångtexter de sista fem minuterna kanske. Kicka igång denna vecka på bästa sätt nu enligt er hörni, så återkommer jag innan jag åker in till stan. Kram på er!

Ikväll är scenen och balkongernas sidor fullt med massa körare! :D

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards