lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 juni 2017

Av Elin - 15 juni 2017 21:41


God kväll på er alla fina. Äntligen så är jag hemma och har nu satt mig i soffan för att varva ned lite. Det bultar exakt i hela kroppen av smärta och jag känner redan nu att der kommer bli en jobbig natt och att jag troligtvis kommer bli hemma från jobbet imorgon. Vet inte riktigt om jag tycker att denna smärta känns värd eller inte faktiskt, sjukt mysig dag på jobbet men oj vad kroppen strök med! Ett härligt sista DUS-möte för terminen hade vi ikväll iallafall på kansliet i Solna. Bra diskussioner och gött häng, så kul att träffa de flesta igen och jag tror att vi alla är sjukt peppade för framtiden. Jag kom dit förbannad och sjukligt hungrig dock då jag lackade sönder på SL som inte sköter sig, är det inte tågen eller bussarna som går fel och oregelbundet så är det deras skyltar som inte stämmer överrens med verkligheten! Ett tag så hade jag bara lust att sätta mig på marken och skrika som ett barn haha. Menmen, bättre sent än aldrig säger man ju :).

En missnöjd Elin


ÄNTLIGEN MAT!!


Eftersom det var sista mötet för terminen så blev det tårta som avslutning, härligt!!


Nu sja jag försöka att tänka bort smärtan och gå och sova, vi hörs imorgon! Då bär det av till älskade Göteborg!!

Av Elin - 15 juni 2017 16:54


Hej på er snyggingar! I skrivandets stund så sitter jag och väntar på bussen från jobbet och ser ut över sommarregnet som faller utanför busskuren, tycker sommarregn är så mysigt! Det har varit en sjukt härlig sommardag på jobbet idag, har ju världens bästa jobb där man verkligen kan ta tillvara på det fina vädret! Åtta barn på avdelningen, men vid 9 så hade vi sju. Så vi hämtade vagnar, vatten, västar och skar frukt för att sedan gå ned till stranden. Dock så blev det en liten kommunikationsmiss så vi tog oss hela vägen till maltesholmsbadet! I denna värme! Det var lite långt tyckte även vi vuxna så när våra tre treåringar gick HELA vägen till och från så förtjänade det en tapperhetsmedalj, jäklar vad duktiga de var! När vi kom tillbaka, 15 minuter sena från maten så var vi alla helt slut! Det var bara att äta och sedan gå in på vilan där nästan alla slocknade direkt! På eftermiddagen var vi ute på gården och lekte. Jag och några fler drog igång vattenlek då det fortfarande var så himla varmt! Tyvärr fungerade inte vattenspridaren men det blev vattenkrig istället hehe! Nu har jag så fruktansvärt ont i kroppen! Det var lite långt för mig att gå på förmiddagen där kände jag. Nu har jag förflyttat mig från busskuren in till bussen och är på väg till Solna för DUS-möte! Hörs när jag kommer hem! :)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards