lyckopillerelin

Alla inlägg den 24 juni 2017

Av Elin - 24 juni 2017 18:05


Rix morgonzoo pratade för ett tag sedan om vilken mening man säger flest gånger på sitt jobb. Jag började fundera och kom fram till 10 meningar som säkert uppkommer fem gånger om dagen på mitt jobb. I mitt yrke så kan man ibland känna sig som en riktig tjatmoster som säger samma saker om och om igen, tänkte bjuda på några av de meningar som jag säger mest under en dag. Några mer eller mindre känslig haha.


- Mamma/pappa är på jobbet

- Stopp, nu får vi trösta vår kompis

- Hoppsan, det gör inget

- Fråga om någon kompis kan hjälpa dig

- Du får ta en annan

- Du kan, prova själv först

- Du får vänta på din tur

- Upp igen, det gick bra

- Vilken bra kompis du är nu

- Vi går och tar bort bajset/kisset

Av Elin - 24 juni 2017 14:58


Heeeeeeej på er! NU har jag kommit hem precis och ska alldeles strax börja plocka lite här i lägenheten, det ser för taskigt ut! Men tänkte att jag skulle titta in här först och uppdatera er om hur min midsommarafton och midsommardag har varit. I år firade jag med Sara, Sofi och A, så himla mysigt! Vid 10 ungefär så blev jag upphämtad av Sara, sedan plockade vi upp Sofi på vägen och så var vi iväg för att handla för dagen. Jag tror inte jag har ätit så här mycket på länge! Det känns som att vi bara satt och åt hela dagen igår haha.

Midsommarfin :).


Nu kommer det ett helt gäng med bilder på oss tre, tror vi tog typ hundra bilder på oss hahaha.

En sån här bild är så typiskt mig och Sofi haha.


Efter maten så åkte vi till Spånga kyrka för lite midsommarfiande. Var säkert 20 år sedan som jag var där sist, så det var mysigt att vara tillbaka i gamla hoods ;).


På kvällen blev det grillade hamburgare och massa annat gott + lite lek med As leksaker också :).

 


Senare på kvällen så gick vi ut och grillade lite marshmallows.


Idag sov vi sjukt länge och hade lite bebismys i sängen innan vi gick upp för att äta frukost.

Efterrätt efter frukosten haha.


Sedan gick vi en liten promenad så A kunde sova, Selma kunde uträtta behov och vi fick lite mortion efter allt ätande.

Solvallahästar! :)


Så nu har jag som sagt precis kommit hem. En grym midsommar tillsammans med mina fina vänner som nästan känns som mina systrar på riktigt! Vi tjafsar, vi skrattar, vi tramsar, vi gråter och vi acceptrerar varandra precis som vi är. Åh vad jag kommer att sakna dem när båda två har flyttat senare i sommar!

Bästa gänget <3!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards