lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 22 februari 2019

Fredag.

Av Elin - 22 februari 2019 17:18


Hej på er vänner. Tack för att kärlek jag fått det senaste dygnet, det värmer samtidigt som det skrämmer. Svårt att förklara. Första sjukskrivningsdagen idag blev inte alls som jag hade tänkt mig! Jag hade ställt in mig på att åtminstånde orka rida nu klockan 17, men så blev det inte. Mitt alarm pep vid 8 imorse, efter lite ångest och tvekande så svalde jag min nya medicin och försökte att somna om. De som känner mig vet hur jobbigt jag tycker att det är att äta piller, dels för att jag vill leva ett liv utan mediciner men också för att jag aldrig vet hur min kropp kommer att reagera då jag är så pass känslig. En timme senare så vakande jag och var superyr och mådde illa, vanligaste biverkningarna för denna medicin, men jag ägnade två-tre timmar på toaletten istället då jag spydde varje kvart ungefär.


Vid 12 så började det lunga ned sig och jag sov en timme till då jag var så himla trött! Lyckades förflytta mig till soffan på eftermiddagen och här har jag suttit sedan dess. Ringt massa samtal till sjukvården, fick också ta ett jobbsamtal mitt i allt, Kollat på Harry Potter och bara försökt att återhämta mig efter morgonens bravader. Har lyckats få i mig lite att äta och dricka, mår fortfarande lite illa men det är nog yrseln som är värst OCH att jag fick avboka min ridlektion då jag inte kan rida i detta skick, så typiskt! När jag som mest behöver det så kan jag inte, inte ens få andas lite häst är möjligt i detta läge. Jaja, det beslutades iallafall att jag skulle vänta till efter helgen med att ta nästa tablett så fick kroppen vila så länge, blir nog en tidig kväll för mig då jag är helt slut! Hoppas att ni har haft en bättre fredag än jag, kram på er!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2019 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards