lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 28 september 2010

min armprotes

Av Elin - 28 september 2010 18:18

Är så grymt less på min armprotes! Har haft en senaste i kanske ett år nu och jag blir förbannad så fort jag tänker på den!


Materialet som själva handsken är gjord av är skitdåligt! det gör så jag fastnar i kläderna, fastnar i folk när det är trångt på bussen eller tåg mm men värst, jag kan inte klä på mig själv, ytterkläder alltså. Jag är snart 19 år och har kunnat göra i princip allt och nu helt plötsligt så kan jag inte göra det enklaste som att klä på mig, ja ni hör ju själva hur det låter. Ni kan ju gissa hur dålig självkänsla jag har fått under tiden som jag har haft den här armen, jag har varit tvungen att be kompisar och lärare om hjälp med att klä på mig jackan. 


För ett tag sedan så kom jag på att om jag sätter på mig en vante på handen så är det bara att trä igenom armen i ärmen och sen ta bort vanten....det hjälpte, men efter ett tag så gick vanten sönder, all bomull lostnade för att handen var så stor och meterialet så pass dåligt så det fastnade ju även i vanten. Så nå är jag tillbaka på ruta ett igen, att be om hjälp varje gång jag ska ha jacka på mig-pinsamt!


Jag kan inte rida med den heller, den är för ömtålig, för lång har för många småfinesser. Eftersom jag inte kan böja min högerarm så kan mjag nite ha en arm som är lika lång som vänster för då är det så svårt att komma åt saker, handleden kan jag böja men den böjs för lätt och då kan jag inte tränsa. 


För några veckor sedan var jag på OT-center (där dom fixar mina proteser) och sa allt detta, jag vill alltså ha en ny arm att rida med och en ny arm till vardags. Det ska jag få oxå, men när jag sa att jag inte kunde klä på mig själv och att materialet var dåligt så sa han bara att han tyckte att jag skulle ha en påse med mig så jag kunde stoppa i armen i varje gång jag vlle ta på mig jackan för då gick det bättre. Förstår ni hur dumt det låter? Så jävla korkat! Han tycker att jag ska ha en på se med mig vart jag än går i bakfickan bara för att kunna klä på mig....hallå!!?? Jag blir så arg!!!!!!!!!!!!


Hoppas verkligen att han förstod vad jag sa så jag får en annan arm eller nått för det är helt jävla absurt om jag ska behöva känna mig mer handikappad än vad jag är när jag har min armprotes! Det är jättebra att dom har så mycket saker och finesser så man ska kunna klara av vardagen som alla andra mm men när jag säger att jag inte vill ha på ett visst sett så ska dom ta mej fan kunna fixa det på ett annat sätt! ÅÅÅHHH, ja ni märker hur arg jag blir när jag tänker på det här haha.


Ibland vill jag bara vara som alla andra :(.


Här kommer en bild på min arm :)


   

Lyckopiller <3



 
 
Linnea

Linnea

29 september 2010 20:39

Hoppas verkligen att du får en arm som du blir nöjd med!!
En fråga förresten, väger protesen typ lika mycket som en "vanlig" arm? Undrar bara om det känns olika tungt i höger och vänster liksom :P

http://detduintevillveta.blogg.se

Elin

29 september 2010 20:51

hmm vet faktiskt inte :P jag tror inte att det är någon skillnad utan det beror på om jag är stark eller inte :)

 
Josefin

Josefin

29 september 2010 20:42

Hej Elin!
Personen OT-center verkar ju helt rubbad :S klart du ska ha en protes som PASSAR och som är funktionell för just DIG. Den ska anpassas efter dig, inte du som ska anpassa dig efter den ;S

mvh josefin :)

http://www.jossanbabe.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards