lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 augusti 2014

Av Elin - 22 augusti 2014 12:25


Hej på er. Såå typiskt, men just nu så sitter jag i soffan och vilar då jag inte är helt frisk. Trodde verkligen att jag skulle klara mig undan sjukdom, men icke sa nicke. Typiskt att det kom jst nu också då jag verkligen inte har tid med sådant trams! Igår hade jag bara jätteont i halsen och dålig röst så då kände jag mig faktiskt ändå relativt frisk. Därför så åkte jag in till stan ändå och mötte upp Emma som vi hade bestämt. Vi handlade lite presenter till Melissa och sedan en timme senare så mötte vi även upp henne.


Som vanligt när vi ses så slutade det med mat på Jensens Böfhus. Jag vet inte vad det är med oss och Jensens men jag tror ärligt talat inte att vi har ätit någon annanstans tillsammans, då har vi liksom känt varandra i tre år typ haha. Det var iallafall jättelänge sedan som vi sågs så det var verkligen på tiden! Eftersom både Melissa och Emma fyller år på sommaren så blev det även presentöppning för de två.


Melissa fick massa sötsaker


Emma fick massa muminsaker


Jag tog Jensens bbq hamburgare, den var jättegod verkligen!


Till efterrätt så tog jag en New York cheesecake med chokladsås som var himmelsk god!


När vi var mätta och belåtna så satt vi kvar ett bra ta och pratade om allt möjligt, skolan såklart och massa annat! När vi kände oss nöjda så gick vi en sväng på Åhlens också innan vi alla skildes åt och åkte hem till sitt. En jättemysig kväll med världens finaste Universitetsvänner! <3


Idag vakande jag som sagt och mådde piss, dessutom så har jag ingen röst heller som vanligt när jag blir förskyld. Enligt min sovapp så har jag sovit som en klubbad säl ungefär hela natten, men det känns som om jag har haft typiska feberdrömmar och inte sovit bra alls. Så det var bara att gå upp och ställa in allt som jag skulle ha gjort nu i helgen. Skulle egentligen på konferens med Stockholms läns ridsportsförbund idag och imorgon i Sigtuna, men eftersom jag ska opereras på onsdag så vill jag ta helgen och vila upp mig så jag inte behöver ställa in både möten och operation nästa vecka. Jag avskyr verkligen att vara sjuk, finns inget tråkigare! Jag blir dessutom mer stressad och får så dåligt samvete av att vara sjuk för det är så mycket som man missar och måste ställa in. Nä vänner, jag får väl försöka vila lite då, sätta på någon film eller något kanske. Kram på er!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards