lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 februari 2015

Av Elin - 4 februari 2015 19:00


Idag är det världscancerdagen. Det finns inget annat som jag hatar så mycket som cancer. Mina tankar går till alla de som krigar mot denna jävliga sjukdom, de som förlorat kampen och de som idag är canceröverlevare. Bara för att det är denna dag idag så har jag storshoppat på Ung cancer, det går liksom inte att låta bli när de släpper nya produkter. Jag har även anmält mig till årets landsmöte som hålls här i Stockholm detta år. Egentligen så tycker jag att det är jätteläskigt att medverka på stora tillställningar, speciellt när man inte känner någon sedan innan. Men någon gång måste jag växa upp och är det något som cancern har lärt mig så är det att ta tillvara på chansen när man får den, så varför inte då passa på att lära känna andra cancerdrabbade från hela landet?


Av Elin - 4 februari 2015 15:46


God eftermiddag på er vänner. Sitter just nu i soffan och hickar, så jag ber om ursäkt i förväg för eventuella stavfel hehe. Med tanke på hur dåligt jag mådde igår efter ridlektionen så är det ett under att jag ens kom upp ur sängen imorse. Var sjukligt trött, men mådde ändå bättre än vad jag förväntade mig. Hatar att gå runt och känna sig småsjuk hela tiden, det hade varit så mycket bättre att vara riktigt sjuk i några dagar och sedan må bra sen. Jaja, upp kom jag iallafall och var hos Vånkan vid 10 för vår andra pluggdag. Trots konstiga stavningskunskaper idag så har vi ändå lyckats bocka av examination 1 i denna kurs, nu är det bara att hopppas på att den blir godkänd. Vi fortsatte även med examination 2 som vi inte kom så långt med igår som även den ska vara inlämnad på fredag. Tror vi suttit i kanske 4, 5 timmar idag och pluggat och det märktes på den sista halvtimmen då det nästan bara var massa flum. Vi har lite kvar på exa 2 och det tänkte vi göra klart imorgon. Resten av dagen får vi se vad som händer, är sjukt seg i huvudet efter allt plugg.


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards