lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 april 2015

Av Elin - 13 april 2015 21:25


Herregud vad trött jag är! Men åh vad härligt det var att komma tillbaka till kyrkan och få sjunga massa härliga låtar och skratta ikapp tillsammans med Gabriel och 300 till. Det märktes att vi har haft påsklov, både på oss i kören men även på Gabriel, han glömde saker och vi glömde saker och ibland blev det lite för rörigt bland stämmorna. Jag kände även att min röst var lite ringrostig, hade nog behövt sjunga upp lite mer än vad vi gjorde. Men jag tycker ändå att vi lyckades ganska så bra tillslut. Idag började vi även repa Sarah Dawn Finers låtar som hon ska sjunga, eller de låtar som hon ska sjunga och vi ska köra. Måste nog öva på den ena av dem då jag var tvungen att bita mig i läppen flera gånger för att inte gråta. Kan ju inte stå på scenen och gråta om en månad liksom haha. Det var iallafall en härlig kväll och det är alltid så himla mysigt att kliva in i en varm filadelfiakyrka när det är lite småruggigt ute fortfarande. Vi har övat mycket idag, massa låtar där det är massa med text, så vi har verkligen fått öva på stödet och att artikulera så varje ord hörs. Snacka ordbajsa haha. Jag tackar Helen Sjöholm för att hon i tidigt stadie fick mig att inse hur viktigt det är att artikulera och sjunga på rätt sätt. Nu sitter jag i köket och äter lite, sen blir det nog en kopp te innan det är dags för mig att krypa tll kojs. Säger god natt till er redan nu, godnattkram!!

Av Elin - 13 april 2015 15:33


God eftermiddag på er vänner. Sitter just nu nyduschad i soffan och lyssnar på Livet är en schlager samtidigt som jag äter lite mat. Har precis slängt in en tvätt och planerar att sitta här och ta det lugnt i några timmar innan jag ska iväg igen. Inatt har ajg haft en sån där pissnatt igen. Ni vet när man vaknar vid 3,4 och inte kan somna om på några timmar. Fattar inte varför det är så svårt att somna om igen. Det är som att man har jetlag eller nått utan anledning haha. Stress har jag också hört, men jag känner mig inte så stressad....


Men iallafall. Åkte till Vånkan så jag var där strax efter 9. Idag tror jag att vi har pluggat minst av alla dessa dagar som vi suttit och pluggat. Däremot så har jag nog aldrig mejlat till så många förskolechefer som idag haha. Tänk att det ska vara så svårt att få tag i pedagoger som vill och kan hjälpa tlll. Vi kollade också upp lite litteratur som vi ska försöka att få tag i så snart om möjligt. Imorgon har vi handledning, så tror att vi kommer igång med skrivandet mer efter det. Strax innan 14 så började jag bege mig hemåt, det kändes som att vi inte kunde göra så mycket mer idag. Nu håller vi bara tummarna för att vi inte får allt för mycket skäll imorgon! Ikväll är det äntligen dags för Du kan sjunga gospel, har verkligen längtat, nä vänner. Nu ska jag nog läsa lite bloggar, återkommer ikväll!


Bild från i lördags :)

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards