lyckopillerelin

Alla inlägg den 30 januari 2017

Av Elin - 30 januari 2017 21:44


Hej på er! Nu har jag precis klivit innanför dörren och bytt om till myskläder! Ska väl inte vara uppe så jättelänge till, men måste iallafall varva ned lite och så innan sängen kallar. Åh vilken härlig kväll det blev hemma hos Fillan idag! Vi möttes upp vid odenplan, handlade lite till middagen och sedan gick vi hem till henne och satte igång direkt. På menyn så stod det halloumibiffar med koskossallad, alltså behöver jag säga hur gott det var?! Visst, vi var hungriga men alla smaker passade så bra ihop med varandra så det kändes som att vi aldrig skulle bli mätta haha.


Trots att det bara är måndag så festade vi till det med lite vin till maten, så gott!!


Redo för mat!


Det blev snack om allt möjligt vid matbordet och när vi hade låtit maten sjunka ned lite i magen så blev det efterrätt, egenbakade semlor som Fillan hade över från i helgen.

Det var ju lika gott det med!


Sedan hamnade vi i soffan och fastnade framför Tina på besök, i slutet av det så tackade jag för mig och så åkte jag hem. Sjukt mätt och nöjd! Tycker att det är så coolt och härligt att Fillan och jag fortfarande är vänner, vi lärde liksom känna varandra på förskolan när vi var tre år gamla! Nu måste jag förbereda min frukost inför imorgon, hejsvejs!


Av Elin - 30 januari 2017 16:23


Hej på er kära vänner. Har er måndag varit bra? Min måndag började med att klockan ringde 08:30 och jag var sååå sjukt trött! Konstigt med tanke på sovmorgonen liksom. Var så opepp på att jobba idag, men tog tre djupa andetag och tänkte att det skulle bli en bra dag. Vad mycket tankarna kan styra över dagen egentligen, bara för att jag kom till jobbet med ett leende på läpparna och positivt tänkande så blev det en helt ok dag på jobbet. Bus i parken med barnen på morgonen i solskenet, en liten barngrupp där man hade tiden att se och observera alla barnen, fick mycket dokumentation gjord och hann leka och vara med barnen också. Så ja, jag ska inte klaga! Nu sitter jsg på tunnelbanan på väg in mot Odenplan för att möta upp Fillan. Vi ska äta middag hos henne och ha det trevligt, härligt att få börja veckan med att träffa henne! Nä vänner, innan jag blir åksjuk så ska jag ta och avsluta, återkommer ikväll när jag kommit hem!

Av Elin - 30 januari 2017 08:38


Det är måndag morgon, ny dag och en ny vecka! Trodde att jag skulle ha en lugn vecka, men helt plötsligt så blev den snabbt uppbokad! Så här ser min vecka ut:


Måndag: Jobba mellan 09:30-15:30, sedan hem till en barndomsvän och käka middag och prata ikapp vad som hänt i våra liv på sistone.


Tisdag: Jobba mellan 08:30-15:30, sedan hem och vänta in Sofi som kommer till mig, vi har sååå mycket att prata om!

Onsdag: Jobba mellan 09:00-15:00, sedan direkt till stallet för ridlektion och efter det hem och vila.

Torsdag: Jobba mellan 09:30-15:30, sedan hem och fixa mig för att sedan åka till Mall of Scandinavia för att gå på dejt.

Fredag: Jobba mellan 08:00-15:00, sedan åker jag till Julia som bor utanför Uppsala för att spendera helgen hemma hos henne där det blir mellomys och massa annat skoj!


Bjuder på en bild från när jag var i Genevé för några år sedan :).

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards