lyckopillerelin

Alla inlägg under januari 2012

Av Elin - 5 januari 2012 22:07


Hehehe

 

Av Elin - 5 januari 2012 16:40


Till och med jag har förstått att jag inte kan uppdatera om varje avsnitt när Carola är med som coach, då skulle jag förstå om ni ledsnade haha. men jag tänkte iallafall skriva lite om premiärprogrammet som var igår.


Tyckte att själva programidén var riktigt bra faktiskt, ett positivt program och det känns lite seriösare än true talent och idol. Alla fyra coacherna tyckte jag gjorde ett strålande jobb och jag förstår varför just dom fyra sitter där, en blandning av bra musiker och olika gengrer om man säger så.


Jag tycker att det är jättekul att Carola har tackat ja till detta program och jag tror faktiskt hon är duktig på att lära ut med tanke på hennes Carola camp, men jag tycker samtidigt att det är lite jobbigt. Hon är ju faktiskt lite speciell. Jag sitter ibland och bara väntar på att hon ska göra bort sig lite inför Svenska folket, men det är ju ändå lite det som är meningen och gör det hela lite spännande. Carola är Carola och det är så härligt att se att hon faktiskt kan synas och höras lite mer än dom andra i vissa lägen utan att det egentligen gör något. Hon är lite wild and crazy och det är kul att se! Ser fram emot ikväll då andra avsnittet rullar igång!


 


Av Elin - 5 januari 2012 13:37



Jag kan inte låta bli att sitta här och tänka på vad fort tiden går och hur så självklara saker kan påverka en så mycket genom livet.

 

När någon frågade mig för ca 3 år sedan hur jag mådde så sa jag sådär. Jag ville helst inte tänka på det jobbiga, att förtränga sanningen fick jag höra att jag gjorde, jag tyckte så synd om mig själv och såg hela mitt liv som något negativt, eller jag såg åtminstone alla brister och glömde leta efter det positiva i livet. Ung och dum är en ganska bra förklaring...gymnasiet, andra året, tonåring....det är väl den tiden i livet som man börjar grubbla över saker och ting kanske.

 

Att välja Didaktus var en självklarhet när jag hade varit där på studiebesök och det var min tur att välja gymnasium. Men att jag själv började spåra ur och vara deppig under dom åren jag gick där trodde jag aldrig om mig själv och att sen få den otroligt fina responsen från all personal hade jag inte ens kunnat drömma om, synd bara att jag inte såg det förs efteråt. Trots att det har gått 1½ år sedan jag tog studenten så kan jag inte låta bli att än idag sakna gymnasietiden otroligt mycket. Bara det att jag fick chansen att sitta och prata med vissa lärare när dom såg att det inte stod helt rätt till gör mig så otroligt tacksam än idag. Jag har lärt mig otroligt mycket av dessa människor, dom har hjälpt mig att bli den jag är idag, en mer positiv tjej som faktiskt ser möjligheterna och inte tvärtom. Jag är övertygad om att hade jag gått på Didaktus nu, så hade dom gjort allt för att hjälpa mig både psykiskt och med skolarbetet. Det är nästan som om jag önskar vissa dagar att jag gick i gymnasiet fortfarande och inte Universitetet, jag kan inte låta bli att tänka tanken på att allt skulle kännas lättare då för att jag skulle få så himla mycket stöd av alla där, jag hade inte varit all alone och behövt fixa allt helt själv som nu om man säger så...

 

Som sagt så är jag än idag evigt tacksam över att jag faktiskt fortfarande har kontakt med några av personalen i Jakan. Dessa underbara människor kommer jag minnas i hela mitt liv. Det går helt enkelt inte att förklara hur tacksam jag är över allt dom har gjort och jag tror inte att jag någonsin kommer att kunna förklara hur mycket det har betytt och fortfarande betyder för mig. Jag hade aldrig klarat mig så långt som jag har gjort utan dom och jag hoppas verkligen att vi fortsätter att hålla kontakten i många år till.

 

 

En liten del av mig kommer nog aldrig att släppa gymnasiet...frågan är om jag gör rätt eller fel? Är det så att jag står och stampar på samma ställe hela tiden och inte vågar släppa taget om tryggheten jag hade under gymnasietiden eller har jag mognat och insett att det faktiskt är okej att känna saknad över en del i livet trots att man har lite av det kvar?

Av Elin - 4 januari 2012 22:44


Jag trodde aldrig att jag skulle sitta här redan ikväll och skriva ett inlägg, men here I am folks!


Som sagt, operation stod på schemat i morse, efter lite förseningar så jääkligt härliga narkossköterskor så somnade jag på operationsbordet och var redo att öppnas, hööhöö vad extremt det låter, but that´s the truth ;). Nä men operationen gick bra, kirurgen slapp öppna mig helt så nu har jag 5 små små öppningar på magen som tydligen läker i expressfart! WIHO!


Var väldigt orolig att jag skulle vakna upp och må illa men jag vaknade tydligen upp med frossa, eller jag kunde inte slappna av och låg och skakade för att jag frös + att jag minns attjag typ grät som faan på uppvaket, ingen aning varför! Kanske lättnad eller nått...


Men iallafall, kom upp på rummet vid 1 och var grymt rastlös! Så jävla tråkigt att bara ligga stilla i en säng och känna hur mycket spring man har i benen, men som tur var så kunde jag prata en stund med Erika i telen, tack vännen för att du tog dig tid! <3 


Mamma kom efter ett tag och höll mig sällskap, katetern drogs och jag åt bra....bara att vänta på att jag skulle kissa, vid middagstid så kunde jag äntligen gå på toa och alla nålar drogs sen fick jag i stort sett åka hem. Så hiiimla skönt att få sova i sin egen säng redan första natten och så himla skönt att jag mår bra. Bästa nyheten var ju att jag kan få rida redan i slutet av nästa vecka, eller åtminstonde veckan efter den som kommer, blir BÄST!


Känner mig fortfarande ganska orolig såklart, cellgifter är ju inte det roligaste...men jag slipper gå runt med dödsångest iallafall.


Nä, har tagit en ipren och känner mig väldigt seg i huvudet så nu blir det sängen på en gång!


Höres tomorrow <3

Av Elin - 3 januari 2012 23:25


Hej allihopa!


Någon stor bloggerska känner jag att jag inte ska satsa på iallafall med tanke på den urusla uppdateringen under detta jullov, eller vad säger ni?


Har iallafall haft fullt upp exakt hela dagen idag. Åkte till fam A och tog G idag, käkade på donken och lekte hemma bara. Stannade en timme kortare än vanligt för jag var tvungen att åka till ks och skriva in mig och ta ett blodprov. Operation imorgon och jag hoppas verkligen att jag kommer må bra!


Efter ks så mötte jag Lisa vid sergel och vi åt middag sedan vidare mot bion. Simon och ekarna blev det, en riktigt bra film! Rekomenderar den verkligen! Ska se till att fixa fram boken nu så jag kan läsa den oxå :D.


Nä, som sagt. Operation imorgonbitte, står på prio ett listan häähää, nä men jag är iallafall först ner på operation så måste vara inne på rummet kvart i 7 på morgonen så klockan står på kvart i 6, herre jesus!


Dags att sova nu känner jag så jag åtminstonde är lite utvilad ;). Vet som sagt inte hur det blir med bloggningen under dom närmaste dagarna, men ni lär väl märka...uppdatering=jag mår bra ingen uppdatering=förmodligen inge bra. Ba så ni vet ;)


Godnatt, hejsvejs,love you....okej måsta sluta skriva nu, pronto! GODNATT!! :D

Av Elin - 2 januari 2012 21:00


Hallå alla fina läsare, hoppas att eran dag har varit bättre än min.


Började det nya året och dagen med sjukhusbesök. Fick äntligen träffa min gamla läkare igen, hon är bara bäst! Vi pratade om operationen och allt kring det, sen fick jag träffa narkos så förhoppningsvis så mår jag bra efter denna operation. Än så är dagen inte riktigt bestämd men Onsdag eller Torsdag blir det iallafall. Fick reda på att det blir cellgifter hur jag än gör för att vara på säkra sidan, fanfanfan! Är så jäävla rädd!


Efter sjukhuset så åkte mamma och jag till IKEA och köpte lite tavlor till mitt rum, sedan kollade vi runt lite i andra affärer...var väl inte på så strålande humör så villa helst hem och gråta typ, men ville ändå göra något som störde alla tankar...väl hemma så slappade jag lite sedan efter middagen fick jag skjuts till stallet för usek-möte. Trodde att stallet skulle hjälpa men jag tror nästan att jag skulle behövt rida lektion för att verkligen må bättre, så jag hoppas att operationen blir på torsdag så jag kan rida på Onsdag kväll, annars får jag vänta jättelänge till nästa gång...


Nu har jag tappat bort min mobil och tänkte trösta mig med lite glass och titta på kronjuvelerna....höres!

Av Elin - 1 januari 2012 19:19


     

Av Elin - 1 januari 2012 13:12



Herre vad trött jag var i förmiddags, eller är fortfarande haha!


Nyårskvällen spenderades hos Johanna med några av hennes kompisar. Eftersom jag bor så nära så kom jag några timmar innan och hjälpte till lite med planering och maten, trerätters och jättegott blev det dock lite sent men det löste sig! Efter ytterligare några timmar med snack, skratt och mat så åkte vi in till slussen för att kolla på fyverkerierna, mötte öven upp Lisa och Mev i Spånga. Jag kommer troligtvis aldrig ¨ka in till stan på nyår, fyfaan vad mycket stoj det är asså! Fick ändå relativt bra platser, hade dock hellre velat vara vid skansen och tittat tror jag. 


Tyvärr så slutade väl inte kvällen inne i stan så jättekul då Lisa blev av med sin plånbok och alla var allmänt uppjakade och lite smårädda för allt stoj, men det slutade bra iallafall då Johanna och jag hittade varandra och åkte hem till henne sen för lite tedrickande, prat och städning, kom väl inte därifrån förs kvart över 3 men jag hade ett jättefint avslut på kvällen...eller natten :P. 


Hoppas att eran nyårskväll blev lyckad och att ni får ett underbart 2012....helt sjukt att det är 2012 egentligen, tiden går alldeles för fort asså!


 

Synd att Johanna fattas, men hon var fotograf haha.





 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards