lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Elin - 11 januari 2014 22:33


Har haft en trevlig kväll. Nu sitter vi i soffan och snackar och har det trevligt. Jag känner att jag har lite matkoma efter god mat och dricka, har ätit alldeles för mycket ikväll haha. Imorgon är det stan med två av mina favorittjejer, blir lunch på jensens som vanligt, längtar hihi! Ha en fortsatt trevlig kväll finingar, kram!

Av Elin - 11 januari 2014 15:49


Hej på er vänner. Har egentligen inte så mycket att komma med idag känner jag. Kunde äntligen få sova ut idag efter en vecka med sjukhusbesök och skola. Sov faktiskt väldigt bra inatt oxå, kanske börjar allt vända nu om jag har tur. Sov ca 11 timmar inatt, var så trött när jag gick och la mig och sen så sov jag till 11. Skönt! Var inte så sugen på att gå upp ur sängen när jag såg att det hade snöat mycket under natten här i Stockholm. Tycker det är lite sent för snö, hade gärna vilja skippa det istället. 


Idag har jag inte gjort någonting. Det ända "nyttiga" jag har gjort är att skicka iväg några mejl och försökt jaga ungdomar på internet. Haha, missförstå inte, på tisdag är det dags för årets första DUS-möte och jag har bjudit in några extratjejer till mötet men ingen av dom svarar på mejl! Jag förstår inte att det kan vara så svårt! Nu ska jag inte hänga ut dessa tjejer, detta problem har många andra i andra situationer oxå. Det kanske gör att det är ett större problem än vad man tror i dagens samhälle, eller rättaresagt-med ideella föreningar och liknande. Jag tycker att det är oerhört respektlöst att inte svara! Hur får man tag i dagens ungdomar på lättaste sätt? Jag jobbar ju mest med unga nu, men jag har fått intrycket av att vuxna är lite bättre på detta. Tydlgien så får jag ingen kontakt med ungdomarna via mejl, har försökt via facebook eftersom dom flesta hänger där en del, men ingen respons. Twitter? Instagram? snapchat? telefon? bloggen? Tumblr? ja, ni fattar grejen! Jag ska ju inte behöva gå ut med info via alla dessa sociala medier varje gång vi ska ses för möte eller liknande. Har ni förslag så tar jag tacksamt emot dom för jag börjar ledsna på att tjata och påminna efter svar varje gång. Och jaa, vi har faktiskt kommit fram till hur vi bäst ska kommunicera, men detta hjälper tyvärr inte heller!


Jaja, nog om det! Nyss så tittade jag klart på en film, "The perks of being a wallflower" riktigt bra faktiskt, kolla på den om ni inte har sett den! Ikväll tyckte jag mig höra att vi skulle få lite främmande så ska hoppa in i duschen när pappa är klar där hade jag tänkt....typ nu, kram på er!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards