lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Elin - 14 januari 2014 21:44


Herre Jesus vad trött jag är! Det har varit fullt upp hela dagen idag och nu har jag äntligen fått chansen att sätta mig ner i soffan och pusta lite. Man blir riktigt seg i huvudet när man först skriver tenta halva dagen och sen sitter på möte i några timmar. Idag kvar det iallafall dags för årets första DUS-möte, ett väldigt bra möte måste jag säga och jag är väldigt tacksam över den hjälp jag och styrelsen får. Personigt så känner jag att jag skulle behöva en liten energikick när det gäller allt inom ridsporten. Jag vet ju att jag älskar det jag gör och att jag vill rida men just nu så har jag ingen lust till någonting, hoppas det blir bättre snart! Kanske beror det på att jag har så mycket annat att göra och tänka på så ridsporten ligger lite åt sidan lite omedvetet...


Kom iallafall nyss em och ska faktiskt gå och lägga mig strax, måste bara fixa lite skolarbete först inna jag borstar tänderna och tackar Gud för att jag fick en dag till i livet. Klockan står på 6 imorgonbitti och det var säkert två år sedan som jag gick upp så tidigt haha, ska in till SU för redovisning mellan klockan 8-12 och sedan vidare till Bålsta för att skriva hemtentan med Mia och Veronica, sen hem en snabbis och äta för att sedan åka till stallet för ett ridpass, l¨ng dag imorgon oxå med andra ord. Nä hörni, måste sätta igång med skolan igen så jag kan gå och lägga mig snart, godnatt!

Av Elin - 14 januari 2014 15:40


Hej på er mina vänner. Blev ungefär en timme tidigare hem idag vilket är ganska så skönt faktiskt. Men jag känner att jag börjar bli lite stressad nu att jag inte ska hinna skriva klart till fredag, men det löser väl sig! Nu kan jag iallafall inte göra något åt saken eftersom jag lämnade all kurslitteratur i Bålsta. Mötte Veronica på tåget mot Bålsta i morse och sen så mötte vi upp Mia i Bålsta, vi passde på att handla lite lunch redan på morgonen så vi skulle slippa gå tillbaka till centrum för att handla.


Tiden går så sjukt fort när vi skriver tentor nu förtiden tycker jag! Känns som att jag inte har skrivit någonting idag, trots att jag har skrivit i ca 4 timmar kanske. Det hände lite saker efter lunch så Mia och jag drog hem till henne istället och fortsatte att skriva lite innan jag åkte hemåt. Jag hinner väl vara hemma nu en timme till ungefär och sedan är det bara att åka till kansliet för DUS-möte, känner att jag har lite ångest över att jag inte kommer att komma hem förs vid 22 och så ska jag upp klockan 6 imorgonbitti!


Åh juste, fick hem brev från min läkare idag. Tydligen så ska jag bli kallad till S:t Görans för en utredning för en eventuell nervpåverkan av min hand/arm....låter bra att jag ska bli utredd men inte lika bra att det faktiskt kan vara något fel. Nu är det bara att vänta på blodproverna oxå som jag tog, sjukhuset kan konsten att dra ut på saker och ta en sak i taget så man bli ännu mera orolig! Menmen, det blir nog bra tillslut! Nu måste jag nog köra på en liten powernap känner jag, ciao!


Av Elin - 14 januari 2014 07:53



Gårdagen slutade verkligen på bästa tänkbara sätt! Trots att denna förbannade dödsångest eller fruktansvärda rädsla att cancern är tillbaka och att jag ska dö så somnade jag ändå med ett leende på läpparna och en enorm tacksamhet över vilka fina vänner jag har! 

Jag hade en sån tur att Fillan plockade upp mig här hemma och sen så fortsatte vi hem till henne, efter fix med bilen medans jag gjorde ordning lite te och snacks så satte vi oss ner och kollade på idrottsgalan tillsammans. Älskar verkligen att vara spontan! Vi satt och drack te, tände en brasa och pratade lite emellanåt när det var tråkiga snuttar på TV, senare på kvällen så blev båda väldigt trötta och när idrottsgalan var slut så traskade jag hem i kylan. På vägen hem så blev det oxå ett spontat samtal till Mimmi, dels för att jag höll på att frysa ihjäl om fingrarna när vi smsade och dels för att jag ville höra hennes röst. Vi pratade ingefär hela vägen hem och sen lite till, när klockan blev över 23 så kände vi att det var dags att lägga på och sova, men det var såå mysigt att få prata lite med henne iallafall! Vilka fantastiskt fina vänner jag har i mitt liv! 

Idag är det iallafall fullt upp, ska till Bålsta under dagen för att skriva tenta med Mia och Veronica och sen hem i någon timme för att sen åka vidare på DUS-möte i Solna. Detta tyder på att jag måste avsluta skrivandet just nu för att klä på mig och dricka up mitt te, ha en bra tisdag!

 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards