lyckopillerelin

Alla inlägg den 9 januari 2015

Av Elin - 9 januari 2015 20:30


Denna smärta är det värsta jag vet. Jag lovade mig själv att jag skulle vara starkare detta år, men det tog 9 dagar och nu har jag svikit mig själv, igen. Jag känner igen denna smärta, men just idag så har den varit extrem och den vägrar att försvinna. Jag mår illa. Jag skakar. Pulsen stiger och jag får tillslut säga åt mig själv att ta ett djupt andetag och andas lugnt för att jag inte ska drabbas av en panikångestattack. Allt jag egentligen vill är att bara skrika och gråta, men det går inte. Hur mycket jag än vill så är det som om jag inte har några tårar eller någon röst kvar. Det spelar ingen roll hur ofta jag får höra att jag inte ska oroa mig, att allt säkert ser bra ut eller att jag är stark och att allt kommer att bli bra. Jag är lika rädd att cancern ska komma tillbaka ändå, jag kan inte skjuta undan rädslan över att kanske förlora. Över att inte få stanna kvar. Samtidigt blir jag så himla arg på mig själv. Varför gör jag så här mot mig själv? Varför tillåter jag mig att vara så rädd? Varför är jag så negativ? Men sanningen är att cancern inte tar någon hänsyn till hur stark eller hur positiv jag är. Den kan komma och klampa in i mitt liv igen ändå, när som helst. När jag är som lyckligast eller när jag mår som sämst. Den kan komma och förstöra för någon annan person i min närhet och den tar förmodligen över någons liv just nu i skrivandets stund för någon där ute i världen . Eller så håller den sig borta från mig och mina nära och kära. Jag känner att jag ibland inte har någon kontroll över mitt liv, att kontollen istället ligger på läkarna var fjärde månad när det är dags se om cancern är borta eller kommit tillbaka. Detta gör mig så förbannad. Så ledsen och så hjälplös. Jävla skitcancer! 

Av Elin - 9 januari 2015 14:36


Hej på er fina ni. Fortfarande så har jag lite jetlag känner jag nu när jag satt mig i soffan. Eller så är det en blandning av jetlag och att jag har så extremt ont i magen, det räcker liksom med att jag lägger handen på magen på så känns det som tusen nålar. Avskyr denna känsla och att jag blir så otroligt rädd varje gång det gör ont på "fel" ställen. Idag gick jag upp redan vid typ 06:30 då jag inte kunde somna om. Har passat på att ägna dagen åt att packa upp från resan, visar er en bild på allt jag köpt så snart jag bara kan samla ihop allt. Jag har också passat på att ta bort allt mitt julpynt, som varje år så ångrar jag mig när jag plockar undan allt att jag har så mycket pynt, tänk att man aldrig lär sig haha. Men jag älskar julen och allt pynt, det är så himla mysigt med alla tomtar och ljus så det är det värt. Men det är ändå väldigt skönt att få städa bort allt så det blir lite ljusare i rummet och man kan börja gå mot ljusare tider. Annars så har jag inte gjort så mycket mer idag, än att ta det lungt och nu med min mage som gör ont så kommer jag nog inte göra så mycket mer resten av dagen. Egentligen så skulle jag ha varit i skolan nu på föreläsning, eller på väg hem från skolan iallafall. Men jag skippade den då den tydligen inte skulle ge så mycket och bra var väl det känner jag nu. Nä vänner, tror minsann att jag ska sätta på en film nu, kram på er!


Hej då julen!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards