lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 januari 2015

Av Elin - 23 januari 2015 20:28

 

...när brevet från karolinska trillar ned i brevlådan.

...när jag bara vill ge upp.

...när jag vaknar av att jag inte kan andas.

...när jag känner mig svagast i hela världen.

...när jag är rädd för framtiden.

...när tanterna i väntrummet tittar på mig med en blick som säger "stackars barn".

...när jag är så förbannad så att det känns som att jag skulle kunna döda någon.

...när jag på riktigt tror att jag håller på att bli galen.

...när jag inte kan sluta gråta.

...när smärtan i magen inte går att tänka bort.

...när  ilska över cancern går ut över mina nära och kära.

...när jag sitter i väntrummet på radiumhemmet och väntar på besked.

...när blodkärlen inte vill samarbeta.

...när det känns som att ingen i hela världen förstår.

...när jag fortfarande ser cancer när jag ser mig själv i spegeln.

...när jag är rädd för att inte få finnas kvar.

...när leendet bara är fejk.

 

Då är det värst. 

 

Av Elin - 23 januari 2015 13:38


Hej på er vänner, fredag idag för er som missat, yey! Inte för att jag har haft värsta hektiska veckan, men fredagar är alltid härligt. Har sovit sämsta natten ever känns det som, har drömt mardrömmar och typ vaknat en gång i timmen för att jag varit kissnödig, att dricka tre koppar te innan man ska gå och sova är inget jag rekommenderar ;). Idag vaknade jag till den goda nyheten att betygen för en av kurserna från höstterminen hade kommit ut, godkänd och nu är jag helt klar med höstterminen, vilket betyder att jag inte har några rester eller någonting utan kan fokusera till 110% på den sista terminen, JIPPI!


Under de senaste timmarna så har jag försökt att skapa lite struktur i mitt liv. Eller ja, iallafall struktur på alla papper, mappar, häften and so on som jag har liggandes från både skola och ridsport. Alltså, ridsport och papper-suck! Jag fattar inte att man kan dela ut så mycket papper hela tiden, det spelar heller ingen roll hur många mappar, pärmar eller häften jag får, det går inte att strukturera upp det ändå! Nu har jag iallafall försökt att ställa allt ridsportsmaterial på en plats i bokhyllan, vi får se hur länge det håller sig så. Antagligen så blir det kaos igen efter nästa möte då jag troligtvis får mer papper...


Jag har även uppdaterat min filofax eftersom det är ett nytt år. Igår när jag var i stan så passade jag på att gå in på Åhléns och köpa 2015 papper för att fylla på filofaxen. Så nu har jag suttit med en kopp te och mellolistan på spotify och fyllt i almanackan för detta år. Jag som är så himla förvirrad ibland (iallafall i vissa perioder) har nu tre olika almanackor haha. En på datorn, en i telefonen och en fysisk, allt för att hela tiden kunna få ordning och reda och struktur i livet, skriver inte jag ned ett möte eller något jag lovat att göra så försvinner det i huvudet lika fort som det kom!


Så nu när jag har fått lite mer ordning på allt tänkte jag att jag skulle sätta på en film så här på fredagseftermiddagen. Just nu har jag fastnat i känslan av att jag har glömt att göra något som jag lovat göra idag, men kommer inte på vad. Hatar den känslan! Men, jag sätter på en film så kanske det dyker upp så småningom, eftersom jag inte kommer ihåg vad det var och jag inte har skrivit upp det någonstans så antar jag att det inte var något viktigt hehe. Ha en fortsatt härlig fredag nu vänner, kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards