lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 1 februari 2015

Ung cancer-önskelistan 2014 del 2.

Av Elin - 1 februari 2015 12:15


Ja, herregud. Vart ska jag börja? Igår fick jag vara med om någonting helt fantastiskt tack vare Ung cancer och Helen Sjöholm. Kommer ni ihåg önskelistan 2014 som Ung cancer gjorde åt deras medlemmar kring jul? Min önskning var att få träffa Carola, Sarah Dawn Finer eller Helen Sjöholm. Sarah träffade jag ju innan jul och igår var det dags att få träffa Helen Sjöholm. Jag har blivit så himla bortskämd av henne så det inte är klokt, hon har skickat presenter och kort och varit helt fantastisk bara på det sättet och jag blev även bjuden på att få gå och se Livet är en schlager som jag då gjorde igår kväll för att sedan få träffa henne efteråt. Jag tog med mig Sofi och så åt vi middag innan för att sedan få njuta av musikalen. Den var minst lika bra denna gång som sist jag såg den! Grät lika mycket om inte mer denna gång, det är något som triggar igång mig under akt två som gör att jag sitter och gråter nästan exakt hela tiden under den akten. Denna musikal är värd att få tinnitus av flera gånger om för att den är så bra!


Efter konserten så fick jag då äntligen följa med bakstage för att få träffa Helen. Alltså fattar ni? HELEN SJÖHOLM!? Helt sinnessjukt! Jag var så nervös innan att jag skakade! Men nästan direkt när vi hade kramats så kändes det som det mest naturligaste i världen att få sitta och dricka te och äta melon samtidigt som man pratade med henne. Exakt vad vi pratade om behåller jag för mig själv men det var så otroligt skönt att bara sitta och prata om allt möjligt och att det inte var fokuserat på just cancer. Klart vi kom in på ämnet men vi pratade om så himla mycket annat också som gjorde att allt kändes så avslappnat. Vi satt nog där i 45 minuter och pratade och det kändes som att jag drömde, jag kan fortfarande inte fatta vad jag har fått vara med om, att jag som har beundrat denna gudagåva i 10 år äntligen fick krama om och åtminstone försöka att få henne att förstå hur stor hon är för mig. Vi avslutade med lite fotografering och sedan fick vi skjuts till centralen av hennes taxi, jag har åkt taxi med HELEN SJÖHOLM! Alltså, ni får ursäkta men det jag fick vara med om igår kväll klår typ allt jag har varit med om, jag kan seriöst dö lycklig nu!


Jag tror inte riktigt att jag ännu har tagit in kvällen. Jag förstår fortfarande inte vad jag fått vara med om. Jag är så otroligt tacksam, rörd (nej, rörd är en underdrift då jag sitter och störtgråter i skrivandets stund) och glad över att Ung cancer fixade denna önskelista och att Helen ställde upp på detta. Det kanske inte märks, men jag saknar ord för att beskriva hur mycket detta möte betyder. För mig så har det hela tiden känts som att Helen inte finns på riktigt, med hennes otroliga begåvning när hon tolkat roller och att jag inte har samma chans att se henne live på samma sätt som Carola och Sarah  så har hon alltid varit någon jag beundrat på avstånd. Jag får alltid ett extra pirr i kroppen varje gång jag ser henne live då det inte är så ofta. Men igår när hon kom med sin blombukett, visste vad jag hette och kramade om mig så kändes det som att jag mötte Gud. De gånger när jag har sett henne på scenen och tänkt att där ska jag också stå en dag, alla gånger då det känts som att världen på riktigt har stannat när hon sjunger, alla gånger när jag somnade till hennes röst när jag låg på sjukhuset, alla de gånger som jag fortfarande somnar till hennes röst, alla gånger som jag har gråtit och skrattat till hennes musik eller framträdanden, alla de gånger som jag har suttit en hel dag framför youtube och frossat i Helen-klipp, alla de gånger när jag känt att musik inte är något för mig men sedan ändrat mig så fort jag spelar hennes musik. Som den musiknörd jag är så är Helen en otrolig förebild och nu när jag fått prata med henne så är hon inte bara min förebild inom musiken utan som person också, hon är mitt mod, mitt hopp, min styrka. Världens världens finaste Helen! En helt underbar kväll var det och det känns som att jag ständigt kommer stå i skuld till Ung cancer och Helen som gjort detta möjligt. I särklass en av de bästa dagarna i mitt liv <3.


Obeskrivlig lycka <3

 
 
Ingen bild

Natascha

5 februari 2015 10:23

Woooow vilken upplevelse, jag blir alldeles varm av att höra detta. Helen är absolut BÄST. Ung cancer är helt otroliga de ska ha en ENORM eloge!! ❤

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards