lyckopillerelin

Alla inlägg den 6 november 2015

Av Elin - 6 november 2015 19:12


Jag vet inte riktigt varför ajg skrev sist att jag skulle slänga in ett inlägg till idag. Vad ska jag liksom skriva? Var sjukt tungt att komma upp imorse, men när jag väl kom till jobbet så piggnade jag till lite och sedan var jag redo att gå och sova efter lunch igen haha. Men det fick jag minsann inte, var ändå relativt lugnt på avdelningen idag. För någon månad sedan så planterade vi lite bönor och sånt med barnen och idag så gjorde vi vår egna tsatsiki till lunchen, dock så var det bara två barn som vågade smaka men då blev det ju mer till mig hihihi. Eftersom jag öppnade imorse så slsutade jag redan vid 15 och då åkte jag raka vägen hem och har nu ätit fredagsmiddag med familjen. Gissar på att jag kommer kolla på Doobidoo och sedan slocknar jag nog i sängen, det är nästan så jag längtar redan haha. Imorgon ska jag och pappa på lite äventyr och på kvällen är det dags för Cabaret med Elin, längtar!


Mums <3

Av Elin - 6 november 2015 16:15


Skönsång i form av ja må du leva som sedan övergick i någon gospelform i personalrummet, choklad, många skratt, tårar, presenter, musikal och kärlek. Det summerade väl min födelsedag ganska så väl igår. En bra dag med andra ord. Idag efter cirkus 4 timmars sömn inatt så är jag sliten kan jag säga haha. Men det var det värt! En av höjdpunkten igår var ju självklart Kristina från Duvemåla. Bokade biljetter för inte så jättelänge sedan på första parkett som en present till mig själv och jag är så nöjd, haha! Det var minst lika magiskt att se denna musikal en andra gång som det var första gången. Jag fick anstränga mig för att inte börja gråta redan under första låten. Det är så jäkla mäktigt att jag har chans att uppleva detta live under mitt liv. Det är så obeskrivligt stort för mig! Kristina från Duvemåla har verklgien en speciell plats i mitt hjärta. Hela musikalen är så otroligt väl genomförd och mäktig, mycket musik, mycket talang, mycket rekvisita på ett snyggt sätt mm, hela produktionen är fantastisk! Sedan att handlingen är högaktuell just nu gör ju att känslorna är all over the place som Prins Daniel skulle ha sagt. Fick även en present från produktionen när jag kom dit, mamma hade sett till att jag skulle uppge mitt namn när jag kom så fanns det en sak till mig och presenten var ett program med nästan HELA ensambelns autografer i, superkul! Skakade som ett asplöv när allt var slut, alla känslor och alla intryck gjorde att jag var helt känslomässigt slut, höll på att bryta ihop när Elin och jag kramade om varandra efter föreställningen. Ett fantastiskt avslut iallafall på min 24 årsdag var det, bilder på presenter kommer förhoppningsvis i helgen och uppdatering om idag kommer senare idag. Kram på er!


De ser nästan kära ut på riktigt också haha.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards