lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 november 2015

Av Elin - 11 november 2015 22:23


Vi är alla en del av något större. Har ni tänkt på att vi människor kompletterar varandra så bra?

Vi är som ett världspussel, det gäller bara att vi tar tillvara på varandras kompetenser och olikheter och utnyttjar dem på rätt sätt. Det du inte kan kanske någon annan kan, det du inte har kanske någon annan har.

Vi är skapta på olika sätt just för att vi ska kunna hjälpa varandra oavsett hudfärg, man eller kvinna, lång eller kort, svensk eller inte svensk. Visst är det häftigt? Innan du dömmer någon så tänk på att den personen också är en människa. Precis som du och jag. Som skrattar, gråter, kämpar och behöver kärlek.

 

Vi behöver varandra. Alltid.

 


Kände bara att jag behövde säga det, ibland känns det som att vi glömmer bort hur värdefulla vi alla är tackvare våra olikheter.


God natt <3.

Av Elin - 11 november 2015 19:00


God kväll på er vänner, sitter just nu i sängen och snörvlar och hostar. Har blivigt sjuk igen. Så förbaskat drygt! Började känna av det redan i helgen, men tänkte att det nog skulle gå över eller bli bättre. Hoppade över ridningen igår och sov i över 10 timmar natten till idag. Åkte till jobbet, var på möte, var med mina barn på avdelningen, var den ända som sov på vilan och vid 14 ungefär så gav jag upp. Pratade med kollegorna och chefen för att lösa eftermiddagen och kvällen då jag skulle ha stängt och sedan åkte jag hem. Var så trött och hade en sådan huvudvärk. Har mest legat i sängen och varvat mellan att kolla på SVTplay och lyssna på Sarah Dawn Finer och ätit choklad. Har känt att jag ändå orkar att åka till jobbet imorgon, men så fort som jag rest mig upp för att göra något annat så inser jag att jag inte alls orkar jobba. Vi får se hur länge jag blir liggandes här. Kommer inte göra någonting de kommande dagarna mer än sådant som jag redan har betalt för. Jag kan ställa in fikadejter, filmkvällar och allt sådant men jag ställer inte in en konsert, punkt. Då ska jag i så fall vara magsjuk eller något och det är jag verkligen inte! Nä vänner, ha en jättebra kväll. Själv känner jag mig redan deprimerad för att jag bara ska vara hemma och inte göra någonting imorgon. Så TRÅKIGT haha. Kram!


Typ så, fast halva dagen.



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards