lyckopillerelin

Alla inlägg den 29 november 2015

Av Elin - 29 november 2015 11:00


Carola, Carola, Carola. Vilken obeskrivlig kväll det var i Filadelfiakyrkan igår kväll. Sjukt mycket folk, en grym publik och en galen och taggad Häggis på scenen med bra musiker, bättre kan det knappt bli. Efter konserten i Uppsala som jag faktiskt var lite besviken på så hade jag inte så jättehöga förväntningar, men jäklar i min lilla låda vilken konsert det blev! Så mycket skratt, så mycket tårar, så mycket galenheter, så mycket bra musik, så mycket kärlek. Carola är verkligen one of a kind. Det var magi rakt igenom. Jag vet inte om det var pubilken, eller om det var för att det var hemmaplan, men det var ett helt annat drag i Stockholm än i Uppsala och det var nästan en helt annan konsert om man jämför dem med varandra. Hennes flyktinggäng kom upp på scenen och showade, vilket gjorde att det blev mycket spontana grejer som drog ut lite på tiden, men i det stora hela så var det grymt! I särklass en av de bästa julkonserterna jag varit på med Carola. Bäst var nog när hon freestylade i gospeln och man bara kunde stå och dansa och sjunga med! Det finns ingen annan som klarar av gospeln på det sättet som Carola, hon är verkligen the one and only! Är så otroligt tacksam över att jag har henne i mitt liv. Varje gång jag får chansen att uppleva henne live så kan jag inte låta bli att tänka på allt jag varit om med henne, alla fina minnen hon ger mig. Vet inte vem jag skulle vara utan Häggis. Min kärlek, nu och för alltid.


 


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards