lyckopillerelin

Alla inlägg den 8 november 2015

Av Elin - 8 november 2015 20:05


Idag har det varit ännu en pärldag. Har fått svar på massa frågor om varför det har blivit som det blivit denna termin. Oavsett så tycker jag att det är tråkigt att det bara är en gång i månaden, älskar verkligen pärldagarna! Att få prata med massa volontärer, träffa nya människor och framför allt få pärla snygga fuck cancer armband åt världens bästa Ung cancer. Trodde inte att jag skulle orka sitta alla fyra timmar i början då jag började må dåligt, men med lite kakor och te i mig så blev jag piggare och satt kvar till 16 ungefär. Fick beröm även denna gång, pärldagsansvarige trodde att jag typ hade pärlat 20% av alla armband de har eftersom jag är där så mycket, det tror knappast jag men det är verkligen kul att de uppskattar mitt engagemang så mycket, men som jag sa sist är att det är mitt sätt att ge tillbaka det som Ung cancer har gjort och gör för mig. Riktigt härligt är det iallafall de söndagar som man får sätta sig och pärla! Det är typ det ända jag ar gjort idag haha.


Av Elin - 8 november 2015 17:17


Igår kväll mötte jag Elin inne i stan då vi skulle kolla på Cabaret. Min fjärde gång och Elins första. Det var inte alls samma stämning som förra veckans föreställning jag var på, men absolut helbra! Sarah briljerar som alltid, det gör ont i hela mig när hon spelar den trasiga Sally Bowles, hon gör det så fruktansvärt bra! Albin Flinkas är strålande i rollen som Cliff, kommer sakna honom i de resterande föreställningarna! Sarah och Albin är verkligen ett dreamteam! Igår var nog första gången som jag kände att handlingen var så pass hemsk så jag ibland inte kunde titta. Det känns som att jag blir mer och mer berörd för varje gång jag ser den, kanske är det för att man börjar lära sig hur den är och på så sätt kommer musikalen närmre. Jag vet inte, men under ett tillfälle igår så var jag tvungen att titta bort för det påverkade mig så mycket. Att jag sedan i bilen på vägen hem fick höra Niklas Strömstedts omgjorde låt "Lyckoland" från kvällens Så mycket bättre gjorde att allt blev lite för mycket och det blev lite som en käftsmäll, när jag kom hem på kvällen så visste jag inte riktigt vart jag skulle ta vägen med alla känslor.


Den bästa förtjänar alltid blommor!


Av Elin - 8 november 2015 10:44



Yes yes, här kommer en bild på mina presenter jag fick när jag fyllde år.


- Program för Kristina från Duvemåla med ensambelns autografer i

- 1000 kr fick jag också, men de är inte med på bilden

-Massor av chokladkakor

 - 1200 kr på ticnet

- Jul/vinterdukar

-Julpynt

-Ljus


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards