lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Elin - 19 oktober 2011 22:37


Red min lilla stjärna idag igen! Brolle gick lektionen innan och då såg jag att han var väldigt seg och stod och halvsov i vissa lägen så trodde att jag skulle få jobba satan i början för att väcka honom, men icke sa nicke! Tvärtom, han var så himla lyhörd, tog skänkeln direkt, stannade direkt och även väldigt loss och mjuk i sidorna!


Började med skänkelvikningar i vänster varv på ena långsidan och det gick superbra! Det brukar ju vara svårare att flytta åt höger för jag inte riktigt vet om jag kommer åt rätt men på Brolle så märks det så tydligt när man gör rätt, i början så lyssnade han till och med lite för bra, blev lite för mycket flyttning men den sista gången så var den verkligen topp! på andra långsidan så ställde vi då åt vänster och det finns väl inget att skriva om där eftersom han var så mjuk i sidorna och lyssnade bra. Efter det så joggade vi igång i trav och gjorde samma sak, jag tycker det blir lite svårare då men är ändå nöjd med resultatet är ju mycket svårare att flytta honom för mycket så även om jag tyckte att jag skulle flytta honom mer så förstod jag att det blev bättre till och med ;). Efter det så vände vi på steken och gjorde samma sak i höger varv, då blev det helt plötsligt svårare med skänkelvikningarna, en teori är för att jag inte kan hålla emot med lillfingret i höger så då blir det lättare att förböja och sen för att jag måste vrida huvudet lite mer för att jag ska se bättre och då kanske jag hamnar snett...vet inte riktigt men det känns mycket svårare att flytta undan med vänster iallafall.


Sen red vi lite serpentiner, kände att jag kunde koncentrera mig mycket på vägarna eftersom Brolle var så pass mjuk i sidorna (fördelen med att rida en välutbildad ponny :P) tänkte oxå på att inte tappa farten när jag styrde och när jag väl kom på mig själv att DRIVA så gick det mycket bättre och det flöt bara på som det ska göra ;).


Började att fatta galopp på volterna i höger, kände då av min axel litegrann men försökte fatta ändå men det gick inte. Jag kunde inte hålla honom på volten pgr av att jag hade ont så valde att trava och skritta lite innanför spåret. I väster varv så gick det mycket lättare och jag kände inte av samma smärta så galopperade i det varvet och satan vad fint han galopperade emellanåt :D! Fattade höger igen sen mot slutet men valde även denna gång att bara skritta. Tror att jag överanstränger mig eller kanske till och med spänner mig när jag får sådär ont i axeln, det var ett bra tag sedan nu men det går i perioder...hoppas bara att det bara var denna vecka som det hindrade ridningen!


Nästa vecka blir det hästbyte, Åsa tyckte jag skulle prova Jack (!?) vi får se hur det slutar. ska såklart bli jättespännande men är lite nervös faktiskt haha!

Av Elin - 19 oktober 2011 14:10


Heeeeeeeeej!


Har egentligen väldigt bråttom men har varit så dålig på att blogga under veckan så känner att ajg måste slänga in ett inlägg innan jag drar vidare!


Var på SU i förmiddags och hade redovisning me gruppen, gick bra tycker jag! Vi sa det att eftersom vi har pluggat i flera flera timmar dom senaste dagarna så kändes det inte som om 3 timmar lektion var mycket :P hehe.


Meeeen iallafall, ska snart dra till stallet och slappa, behöver göra något på kvällen och ska ju ändå rida lite senare så passar på att åka dit nu redan :).


Nä, måste verkligen gå!


Hörs ikväll! Puss

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards