lyckopillerelin

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Elin - 26 oktober 2011 22:51

Hade ingen som helst lust att rida idag, dels för att jag hade så ont i axeln men oxå för att jag fortfarande var lite småchockad över sjukhusbesöket. Men insåg att jag bara skulle må ännu sämre om jag inte hoppade upp i sadeln så gjorde det ändå. Trodde att jag skulle få rida Jack, men icke sa nicke. Tror nog minsann att Åsa hade glömt det, men jag är inte förvånad ;). Hade inte så stor lust att rida Jack så det passade bra med Brolle!


Tyckte att han var sjukt seg och till och med lite loj redan från första steget så började direkt med tempoväxlingar och halter, efter ett tag när jag hade kämpat lite så lyssnade han otroligt bra i munnen, behövde inte göra mycket för att få honom att stanna eller sakta ned, däremot så var det lite kämpigare med skritten men det gick tillslut det med.


Red skänkelvkningar opch volter på långsidorna, glömmer bort att titta framåt när vi gör skänkelvikningar kom Åsa på mig med. Tror nog att jag är helt inne i att kolla så han inte blir förböjd eller något så ser inte hur jag rider. Men blicken är ju det man nästan alltid jobbar med att förbättra känns det som. Men han kändes väldigt mjuk och fin redan från början i volterna.


Efter det så red vi många småbågar på ena långsidan i trav, i början var han lite seg och det tog sin lilla tid att väcka honom, efter ett tag så red vi även skänkelvining på den andra långsidan. Det är gryymt svårt att flytta dom i trav, känns som om antingen så flyttar dom inte alls för att man koncentrerar sig på bjudningen eller så förböjer man dom, mer träning på det tror jag nog! 


När vi hade gjort det i båda varven så jobbade vi med att fatta galopp ifrån skritt. kände att det var svårt att hålla honom på volten i höger och jag fick mer och mer ont i axeln så kunde inte fatta alls :(. Så himla synd att kroppen strejkar när man vill så mycket och känner att hästen är i jättefin form. Fick trava och skritta inne på volten istället. I vänster så provade jag att fatta för där är det lättare att hålla kvar honom på volten men efter ett tag så blev det för svårt där med när jag fuick ont igen, det är som om jag förlorar kraften och musklerna när jag får sådär ont och då är det skitsvårt att hålla kvar honom på voltspåret. Aja, bättre lycka nästa gång....om jag ens hoppar upp då....



Av Elin - 26 oktober 2011 21:49

Som ni säkert läste igår så skulle ja ha en ganska så hektisk dag idag, därför har det inte blivigt någon bloggning....ber om ursäkt för det! Fick äntligen sova ut idag, jättehärligt att vakna klockan 7 och inse att man kan sova i några timmar till! Gick tillslut upp vid halv 12 typ, hade en aning ångest att jag sov så länge men det var faktiskt skönt...


Mötte mamma vis sollentuna centrum vid 13 för att sen åka vidare till sjukhuset...igen. Denna gång var det besök på radiumhemmet. Inte så goda nyheter som jag hade hoppats på+en urusel läkare.....inget går som jag vill nu. Känner att hoppet jag hade byggt upp igen under dom här senaste månaderna var förgäves, men samtidigt så hade jag ju inte klarat av att gå upp varje morgon om jag inte hade något hopp, så jag ska försöka kämpa vidare! Har jag klarat mig så här långt så ska jag klara mig längre!


Efter sjukhuset så åkte mamma och jag och handlade sen vidare mot stallet. Hade tänkt att jobba men min axel strejkade så kunde inte leda, följde med ut iallafall och tog in hästen sen. Hade usekmöte vid 18, sen red jag vid 1930. mer om lektionen skriver jag om senare, pallar inte nu....


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards