lyckopillerelin

Alla inlägg den 3 november 2011

Av Elin - 3 november 2011 21:18


Du frågar mig vilken sport jag sysslar med.

Jag säger att jag rider.


Du säger till mig att det inte är en sport, att det är lätt.
Du säger till mig att vi bara sitter där.

Du säger till mig att det bara är en töntig hobby.


Men jag frågar dig.
Har du någonsin litat på något som har en egen hjärna, egen vilja?
Har du någonsin fallit från något högt i flera kilometer i timmen, borstat av dig och sedan rest dig upp och gett dig fan på att klara av det du nyss misslyckat med?
Hoppat över något som är högre än dig?
Sammarbetat med en varelse som inte pratar ditt språk?
Tvärstannat på två sekunder?
Har du någon gång suttit på ett annat djur i rörelse?


Så innan du säger något, tänk på dig själv.


Förstår du det fantastiska bandet?
Har du någonsin haft en lagkamrat som är tio gånger större än dig?
Har du någonsin tränat 5 timmar per dag, 7 gånger i veckan?
Har du någon gång haft samband med ett djur som väger 500 kg?
Har du någon gång riskerat ditt liv för en sport?


Så du tycker att ridning är lätt?


     

Av Elin - 3 november 2011 18:11

Mina kära kompisar i stallet klagade över att jag verkade vara så bitter när jag skrev på facebook imorse att det var "Stalldag idag..." så det är bäst att lägga till ett utropstecken i rubriken kände jag :P. Var iallafall i stallet vid 12, den populära pannkakslunchen var idag och självklart så var jag där! Pannkakor lixom! Proppade i mig 5 styckna sen var jag dööömätt men guuuud så gott det var! :D Eftersom det är November nu så var vi tvugna att börja med den årliga julshowsplaneringen, dock lite för sent detta år oxå men det blir säkert kalas! Spånade idéer och nu känner jag att vi ligger i fas. Hoppas att denna julshow blir den bästa på länge eftersom jag går ur styrelsen efter jul! Tror jag kom ifrån stallet vid halv 4 typ, rätt ok ändå, inte försent men inte heller för tidigt så man missar något. Ska jag vara ärlig så saknar jag den tiden då man kunde sitta i klubbis med kompisarna och chilla varje dag på lovet....minnen



gammal bild haha! Men med såå mycket minnen!  




jaha, inget mer intressant att skriva om nu tror jag. Funderar på att gå och städa mitt rum....om jag orkar :P. Fast om jag gör det nu så slipper jag gå upp tidigare imorgon och städa innan föreläsningen....såååå, nä städdags nu!


Kyss

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards