lyckopillerelin

Alla inlägg den 23 mars 2014

Av Elin - 23 mars 2014 22:36


Hej på er alla fina. Har ni haft en bra helg? Min har varit toppen, synd bara att den är slut nu. Längtar redan till nästa helg haha. Denna dag har gått sjukt fort måste jag säga, längtar tills jag kommer hem och kan tvätta bort sminket och hoppa ner i min mysiga säng. Nu ikväll har jag varit i Täby för att äta middag med DUS-styrelsen. Tror vi kommer bli ett riktigt bra gäng alltså, ska bli riktigt spännande att se hur detta år blir, längtar tills vi kommer igång med arbetet. Men idag var det som sagt bara middag och umgås som stod på schemat, bara för att lära känna varandra lite bättre. Det har varit en jättemysig kväll med hamburgare till middag och trevligt sällskap. Just nu sitter jag på tåget på väg hem med Carola i öronen. Är lite förvånad över att det är så mycket folk på tåget en söndagskväll, massor av ungdomar som sitter och dricker alkohol, ska inte de upp och jobba eller plugga imorgon? Nä hörni, måste nog se till att jag inte missar stationen jag ska av på. Kram på er!


Av Elin - 23 mars 2014 16:15


Idag hade jag sovmorgon, var riktigt skönt faktiskt! Trots att jag vakande vid 9 och hade svårt att somna om haha. Men jag tycker att det är skönt ändå när man vet att man inte behöver ställa klockan och så utan att man i stort sett bara kan sova tills man vaknar. Jag gick iallafall upp klockan 10 ungefär efter att ha legat och slappat i sängen en timme.


Under eftermiddagen så har jag varit i stallet för att bli inspirerad av en clinic. Dressyrdomaren Lina Berglund kom och pratade om hur en dressyrdomare kan tänka och hur man kan lägga upp sin programriding när man tävlar, till hjälp hade hon Simon Åhlstad som bland annat har tagit två SM-guld för ryttare med funktionsnedsättning, han är en sjukt duktig ryttare och typ min förebild i flera år inom ridningen. Det var iallafall jätteinspirerande att höra Simon prata och att se honom rida, är galet peppad nu på att rida haha. Efter clinicen så gick jag även fram till honom för att fråga lite om träning mm så nu ska jag bara komma med datumsförslag och sen när vi har kommit överrens så ska jag få rida ett dressyrpass för honom, sjukt spännande! Jag hoppas och tror att han kan ge mig många bra tips i min ridning.


Nu har jag iallafall kommit hem efter en liten promenad till Vällingby med Becca och Elin, har precis hoppat ut från duschen och planerar att vila lite innan jag ska iväg igen om cirkus en timme. Ibland önskar jag att dygnen var längre än bara 24 timmar haha.




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards