lyckopillerelin

Alla inlägg den 25 mars 2014

Av Elin - 25 mars 2014 21:47


En av alla speciella och knasiga tics jag har är att jag verkligen inte kan föna håret utan att sjunga Carolas låt Fångad av en stormvind. Jag lovar er-jag har försökt, men det går verkligen inte att hålla tyst när man står där i vinden! Detta slutar med att jag då står och fönar håret en aning för länge varje gång som det är dags att ta fram hårfönen. Men det är det väl värt? ;)

En bild in action från i julas ;)

Av Elin - 25 mars 2014 16:42


Hej på er vänner. Inte förs nu har jag haft riktigt tiden att sätta mig ned och skriva till er. Är helt slut i både kropp och knopp känner jag nu när jag har satt mig ned, dagen har verkligen gått fort. Idag har jag varit i skolan i ca 1,5 timme för handledning. Jag mötte Veronica på tåget och så åkte vi in tillsammans. Det kändes skönt att vi var i samma grupp för en gång skull haha. Vi pratade iallafall lite på handledningen om hur långt vi hade kommit med våra uppsatser, vad vi hade lite svårt med och hur vi hade tänkt lägga upp allt. Jag tyckte att jag fick mycket bra respons och förslag från vår lärare, hon kändes väldigt positiv när man berättade hur man lagt upp allt och så, kändes skönt! Jag vet den som pratade mest kändes det som som vanligt hehe, men man vill ju verkligen ta chansen att fråga frågor och sånt när man sitter där och har en inbokad tid med läraren som kommer att rätta våra examinationer.


Efter skolan så åkte jag och Veronica in till gallerian för lunch och some serious shopping. Vi var så sjukt hungriga så vi satte oss och åt lunch först på Café Coppola som alltid brukar ha fräch och riktig god mat. Jag tog en västerbottenpaj med räkor som var sjukt god. När vi hade suttit där och ätit och pratat så gick vi vidare för att shoppa lite, eller ja jag hittade bara en tröja som jag köpte, annars så dreglade jag bara över allt annat som jag ville ha ;). Nu har jag som sagt kommit hem för cirkus en timme sedan och har passat på att ta en dusch och nu slängt mig i soffan. Är så sjukt trött, håller nästan på att nicka till här under tiden som jag skriver känner jag haha. Imorgon är det uppsatsskrivning här hemma igen med tjejerna, ååh vad jag längtar till nästa vecka när denna examination är inlämnad! Det har iallafall varit skönt med en pluggfri dag idag!


Hittade dessa skönheter på den nyöppnade affären River Island, blev störtkär i båda två-den ena guld och blingbling och den andra ljusblå. Synd bara att de kostade cirkus 900 styck! 

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards