lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 maj 2014

Av Elin - 21 maj 2014 21:45


Idag tyckte jag nästan att det var lite för varmt att rida, vill absolut inte klaga på värmen men att träna i värme är riktigt riktigt jobbigt alltså! Som vanligt så fick jag min lilla prins, det är riktigt kul att rida honom just nu, känner att saker och ting förbättras nästan för varje gång. Idag så red vi ut till ängarna i början av lektionen, jag red först och kunde passa på att prata lite med Karro, mycket trevligt!


När vi kom in så jobbade jag mycket med skritt-halt-skritt för att få honom alert, tyckte att jag fick igång honom riktigt bra där ett tag. Sedan så joggade jag igång i trav och där tyckte jag att han började sega ihop lite mer. Men jag försökte att driva på, göra mycket olika övningar och rida mycket på volter och böjda spår för att få igång honom och även få med hela honom. 


Efter en liten skrittpaus så samlades vi på volterna och jobbade med att ställa hästarna utåt i trav och sedan åt rätt håll för att tillslut fatta galopp. Gjorde sedan samma sak i skritt och då kände jag att det blev mycket lättare. Att fatta galopp och göra fina fattningar numera tycker jag har fungerat väldgit bra och det blir bara bättre och bättre. I höger varv så är det fortfarande väldigt svårt för mig att hålla igång galoppen, detta är  Billys och mitt svåra varv och han springer gärna mot mitten varpå jag får svårt att trycka tillbaka honom och hålla emot. I vänster varv så gick det betydligt mycket lättare att både fatta och hålla igång galoppen, där kunde jag till och med försökta tänka på hans form.


I slutet så travade vi av dem lite på fyrkantspåret, i vissa fall så fick jag till formen och han gick jättefint, men snabbt så tappade ajg honom. Blev galet trött där i slutet så orkade inte riktigt rida fullt ut tror jag, är iallafall nöjd med kvällens lektion!

Av Elin - 21 maj 2014 17:39


Äntligen hemma! Jsg vet ärligt talat inte hur jag ska både orka och klara av att rida ikväll men allting går bara viljan finns, behöver det psykiskt nu också om jag känner mig själv rätt. Dagen började med ett tre timmars långt besök på karolinska. Skulle göra en PET/isotopröntgen som visar hur organen fungerar och jag tror att det visar om det finns några cancerceller i kroppen också. Kom dit vid 9 och fick direkt komma in för att sätta i en infart, det gick katastrofalt dåligt idag måste ajg säga! Fem stick blev det innan allt tillslut gick. Hade en jättedålig man som knappt kände utan stack lite på vinst och förlust, han försökte fyra gånger, trodde de hade som regel att bra sticka en patient tre gånger och går det inte efter de gångerna så får någon annan ta över, har jag drömt eller har ni också hört det? Sen kom det iallafall en kvinna som klarade det på första försöket, surt! Var nära på att ge upp och säga att ajg kommer tillbaka en annan dag, det var länge sedan som jag verkligen kände att jag inte ville kämpa mer, men idag så kändes det verkligen så.


Inte på bästa stället hamnade den kan jag säga!


Efter två timmars väntan för att tabletter och radioaktiva ämnen skulle verka så kom jag in till röntgen som tog ca 30 minuter. Sen var det bara att åka mot förskolan!


Där så möttes jag av att de hade varit så gulliga och sparat lunch till mig, så det var bara att sätta sig och äta! Kändes bra att komma tillbaka till förskolan efter en påfrestande morgon, hann iallafall jobba i några timmar ;).



Nu är jag hemma efter en evighet på tåget, hatar förseningar! Nu ska käka middag med familjen och fira mammas födelsedag. Kramkram!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards