lyckopillerelin

Alla inlägg den 17 november 2017

Av Elin - 17 november 2017 21:48


God kväll på er, har precis tvättat av mig sminket och tänkte att jag kunde skriva om kvällens konsert. Kom hem mycket tidigare än väntat vilket ändå var ganska så skönt :).


Ni som läste mitt förra inlägg vet ju hur stressigt det blev där i slutet innan jag lämnade lägenheten. Trodde att jag hade glömt massa saker som jag egentligen inte gjorde, minns bara inte att jag la i allt nödvändigt i väskan haha. Ikväll var det alltså dags för Nisse Landgrens hörna. Har varit på detta tidigare när Sarah gästade honom, men denna gång var det alltså Helen Sjöholm. Det var ett par månader sedan som jag såg henne sist så kände verkligen att det var dags för att ladda lite Helen-Sjöholm-endorfiner! Trodde att jag hade lyckats få en ganska så dålig plats när jag bokade, men jag blev verkligen positivt överraskad!


Alltså, åh vad bra det var! 1,5 timme går alldeles för fort! Det var så mycket musikalitet på scenen så jag nästan trillade av stolen under vissa låtar haha. Både Helen och Nisse har lätt för att prata på scenen med mycket humor, självdistans och ödmjukhet och båda två är ju helt klockrena röstmässigt! Det blev många skratt iallafall och många bra låtar. Det blev ett gäng från Helens första platta "Visor", hon bjöd på Billy Joel och självklart lite musikal också. En av höjdpunkterna var "Gabriellas sång", kommer aldrig att tröttna på den och Helen gör den så jäkla bra varje gång! En annan favorit var när de båda sjöng ABBAs låt "One man one women" i en sjukt snygg duett.

Kul att se Helen på piano också, har aldrig sett henne spela förut :).


Ja, en suverän konsert med andra ord, extra fint var det också då Helen och Nisse började hela kvällen med att tillägna den till Richard Wolff som tragiskt gått bort idag. Vissa låtar fick jag bita mig lite i läppen för att inte börja gråta. Fortfarande så är det som att jag ser Gud varje gång jag ser Helen, fortfarande efter så många fina möten och uppträdanden så är det svårt att föreställa sig att hon finns på riktigt. Nu känns livet helt plötsligt lite tomt. Jag har ingen planerad konsert med Helen längre fram, det har varit mycket av henne den senaste tiden och jag hoppas verkligen inte att det dröjer allt för länge innan jag får se henne igen. Finste finaste Helen <3.


Nu ska jag ta det lite lugnt, försöka varva ned och sedan är det dags för sängen. Imorgon ska jag vara på Solvalla klockan 09:30 så behöver sömn haha!

Av Elin - 17 november 2017 18:27


Gaaah, vänner! Tänkte att jag skulle ha tid att titta in här mellan jobb och nästa grej på schemat, men jag fastnade på toaletten och höll på att sminka mig alldeles för länge!

Just nu sitter jag på tunnelbanan för att ta mig till stadsteatern. Men vi börjar från början med dagen. Det har varit lite småkaos på jobbet idag med många personal borta och en ganska så rörig barngrupp. Det märks på långa vägar hur mycket struktur de faktiskt behöver, trots att det är på en storbarnsavdelning. Trots lite kaos då och då så har det ändå gått helt ok, känns som att jag fick mycket gjort på något sätt :). Slutade vid 16, åkte raka vägen hem, stannade till på subway för middag, duschade, åt och sminkade mig-sen var det bara att springa till tåget! Glömde min medicin och lipsyl hemma så kommer att känns mig smått handikappad ikväll, men det ska nog lösa sig! Nu ska jag tagga till lite och lyssna på Helen Sjöholm!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards