lyckopillerelin

Alla inlägg den 21 november 2017

Av Elin - 21 november 2017 19:30


God kväll på er! Oj vilken dag jag haft!


Det började med ett besök på läkarhuset som tog mycket längre tid än vad jag först trodde. Gick bra bortsett från att det lär bli ännu mera sjukhusbesök nu då det är annat jag behöver hjälp med och för att läkare inte håller det de lovade. Sedan så var det bara att gå vidare till blodprovsmottagningen för att ta blodprov för att kolla så cancern håller sig borta från mig. Det var ett tag sedan som jag tog blodprov och framför allt så var det ett tag sedan så jag blev så här sönder stucken! De två första sticken var från en fruktansvärt dålig stickare (är det sjuksköterskor som jobbar på blodprovstagningen? Haha nollkoll!) hon var iallafall dålig både fysiskt och psykiskt, när jag redan från början säger att jag är svårstucken så kanske man inte ska säga att man aldrig stuckit några på vissa av ställena på min arm. Men efter det när jag fick byta person så kändes det åtminstone bättre då hon var härligare och erfarnare, hon stack mig visserligen hela 4 gånger men då kändes det ändå acceptabelt och lättare då hon var trevligare haha. Så ja, min kropp har ju inte varit så samarbetsvillig idag om man säger så. Efter att ha tackat för mig så åkte jag vidare mot jobbet.

Haha härliga låttexter på blodprovsmottagningen ;).


Ja, mot jobbet var det jag. Det tog ju en himla tid på läkarhuset så jag kom fram till jobbet lagom till mellanmålet, vid 14. Trots att jag inte hade varit på jobbet under dagen så var jag helt slut! Det tar så himla mycket psykiskt för mig nuförtiden att vara på sjukhus så jag blir helt slut efteråt. Hade iallafall en jättemys stund med ett av barnen när vi tittade på massa bilder under hans förskoletid-så det blir det första guldkornet för dagen som jag tagit med mig hem. Vid 16 så var det dags för APT, vi började hos oss och sedan så tog vi oss vidare till en annan förskola i enheten för ett studiebesök. Vissa moment var givande och andra inte, som vanligt kanske :). Det andra guldkornet jag tar med mig hem är den hysteriska skrattattacken som blev till när jag trodde att en av mina kollegor tog upp en kondom ur fickan, vi skrattade så tårarna rann kan jag säga! Härligt avslut på jobbdagen med andra ord!


Nu har jag precis kommit hem. Ska öppna min Glossybox och sedan fortsätta att titta lite på Änglagård som jag började på igår. Dock så tror jag att jag inte orkar så länge då jag haft ont i halsen och varit lite hängig under dagen, då kan sömn göra susen. Nä vänner-Glossyboxen väntar!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards