lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 november 2017

Av Elin - 18 november 2017 17:24


Så var man hemma efter en lyckad ungdomsdag på Solvalla.


Funderade på att ta en Uber till Solvalla imorse för att kunna sova lite längre, men insåg att det ungefär gick lika fort att åka buss, så så blev det. Var väl där vid 09:30 och så började vi förbereda för dagen hela gänget. Föra året hade vi i distriktets ungdomssektion en Ungdomsdag med temat "Näthat", i år hade vi temat "Må bra i stallet". Viktiga saker att prata om med andra ord!


Vid 10:30 så körde vi igång med en liten presentation och sedan tog vår inbokade föreläsare Coco Rosenfeld plats för att prata om att må bra. Intressant och några värdefulla tips om hur man kan tänka för att leva i nuet och vara lycklig. Trots att man egentligen vet hur man "ska" tänka, så är det så himla nyttigt med att få lite repetition men också få tips på andra verktyg att ta till med när det känns tungt. Vi avslutade passet med några roliga övningar, påståenden som man skulle svara på enkelt i helgrupp.


Efter en lunchpaus på en timme så fortsatte vi med några övningar till och sedan blev det diskussioner i grupper. Hur får vi ett bra klimat i stallet? Vad kan både vi tillsammans och som enskild person göra? Vilka regler har vi? Ja, ni ser ju-många viktiga frågor. Tyckte att det var bra diskussioner och många kloka ideér på hur vi kan må bra i stallet.


När vi hade delat ut lite priser och avslutat så tog vi en gruppbild, fikade och sedan så började folk att droppa av. En otroligt lyckad dag tycker jag att det blev! Varje gång det samlas så här många deltagare på en aktivitet så slås jag av att vi har så otroligt många kloka och kompetenta ungdomar i klubbarna här i Stockholm. Det är så otroligt häftigt och kul att se! Häst är bäst helt enkelt!

Tjoho!


Resterande av kvällen ska jag tillbringa i soffan och titta på TV, har sjukt ont i kroppen idag känner jag så det behövs!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards