lyckopillerelin

Alla inlägg den 12 oktober 2018

Av Elin - 12 oktober 2018 19:58


God kväll på er vänner. Är helt slut i kroppen efter kvällens ridlektion alltså, det var riktigt tufft idag!


Tvingade mig till stallet, trots att jag inte var på topp i kroppen. Trodde att jag hade feber i eftermiddags, strax innan jag skulle bli upphämtad i Vällingby för att åka till stallet så kändes det som att jag skulle spy och var helt skakis och yr. Så ja, det var mycket som talade emot men jag tvingade mig till stallet iallafall och tänkte att det värsta som händer är att jag får hoppa av tidigare från hästryggen och åka hem.


Fick min lilla stjärna Billy denna gång, har saknat att sitta på hans rygg! Idag var andra gången som jag red med min nya benprotes och det känns inte helt bra än alltså. Första gången stod jag ut, denna gång krigade jag mig igenom lektionen genom att ta många djupa andetag och vila när jag behövde. Kände efter 30 minuter att jag ville hoppa av och ge upp, men tänkte alltid en liten stund till och sedan så var lektionen slut, då tog kroppen helt slut ett tag då jag knappt kunde stå på benen. Jaja, bortsett från att jag många gånger tänkte på att tänka bort all smärta så gick det helt ok, eller nja något sämre kanske. Jag känner mig så himla klumpig, så himla sne, har sjukt dålig kroppskoordination, dålig balans och spänd när jag sitter på hästryggen nuförtiden. Vet inte vad det beror på men är sjukt frustrerande! 


Billy var ruskigt pigg idag, men det är bara härligt då han blir lättare att jobba med då! Vi jobbade på volter, mycket framdelsvändningar  som jag fick till några riktigt bra och sedan så körde vi lite galopp. Då hade han verkligen eld under fötterna och det blev så himla fina fattningar! I slutet när vi travade av dem så kändes det också som att både han och jag blev stadigare och han började söka sig nedåt, dock så orkade inte jag hålla kvar honom där hela tiden men det kändes ändå helt okej. Nu dröjer det två veckor innan det är dags att sitta upp igen, hoppas jag orkar för jag mår så mycket bättre i huvudet när jag får rida!


 

<3!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards