lyckopillerelin

Alla inlägg den 18 oktober 2018

Av Elin - 18 oktober 2018 16:14


Hej på er vänner! NU kan jag uppdatera er om hur jag hade det igår kväll! Äntligen så var det dags att åka till Cirkus för att få musikalfrossa i två timmar på första parkett till musikalkonserten "Från Broadway till Duvemåla".

 


Hade inte så jättehöga förväntningar faktiskt, men jag blev helt blown away till max! Från första tonen till den sista så satt jag med rysningar över hela kroppen, för jäklar vilka stora röster som stod på scenen! De var Emmi Chirstensson, Niklas Asknergård, Laila Adéle, Emil Sigfridsson, Malena Tuvung och sedan pruducenten och ideéskaparen av hela denna konsert och turné, Viktoria Tocca. Några mer och några mindre kända med andara ord, men jag förälskade mig i allihopa! Det bjöds som sagt på massa bra musikalmusik från de största men också från de lite mindre musikalerna. Låtar från Chess, Phantom of the opera, Grease, Kristina från Duvemåla, The greatest showman, ett helt gäng med Disneylåtar, Cats, Miss Saigon, ja ni fattar! Saknade några låtar som jag verkligen hade trott skulle vara med, men det är förlåtet eftersom att det var så fruktansvärt jäkla bra, vart har dessa solister varit i hela mitt liv egentligen och varför har jag inte lyssnat mer på dem?!

Musikalskorna på såklart!



De startade hela konserten med att sjunga Circel of life från Lejonkungen.


 

Emmi Chistensson var helt bedårande vacker!


Malena Tuvung sjöng bland annat en helt fantastisk version av "Don´t rain on my parade", annars älskade jag hennes version av Memory från Cats, så hjärtskärande vackert!


Emil Sigfridsson bjöd oss på Anthem, som höll ungefär samma klass som Körberg bara lite mer ansträngande för Emil kanske, men ruskigt bra!


Viktoria Tocca sjunger "Somewhere over the rainbow" också så otroligt vackert så det nästan gjorde ont!


Laila Adéle, vilken otrolig pipa hon har och sjukt vad bra det var under gospellåtarna!


Niklas Asknegård sjöng bland annat "Guldet blev till sand" som blev allsång då publiken såklart kunde den, lite synd då man hade velat höra honom hela tiden, men kul idé ändå. Han spelade bland annat Robert i Kristina från Duvemåla 1999 på Cirkus, blev en aning starstrucked trots att jag visste att han skulle vara med haha.


Så fina!



Det var som sagt hög musikalitet hela tiden på scenen, sjukt mycket humor och roliga mellansnack och så tyckte jag ju att tjejernas klänningar var helt SJUKT vackra så alla såg ut som prinsessor! En helt underbar konset iallafall trots några saknade låtar. Efter konserten så kom gänget ut så man kunde få prata med dem, jag hade dock knappt någon röst då jag har hostat sönder min, men en gruppbild med mig och allihopa blev det. Svävade på moln på vägen hem, alla var så himla trevliga, ödmjuka och fruktansvärt begåvade!

<333


Idag så har några av dem kommenterat denna bild på min instagram och tackat för alla mina hyllningar, hur gulligt?! Får ni chansen så tycker jag absolut att ni ska se denna konsert!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards