lyckopillerelin

Alla inlägg den 14 oktober 2018

Av Elin - 14 oktober 2018 11:52


Hej på er finingar! Sitter just nu på tåget mot Stockholm, dock så är vi minst två timmar försenade för nu, vi har ännu inte lämnat Göteborg än, har så himlans mycket otur när jag ska hem härifrån varje gång haha!


Om igår då, vilken fantastisk kväll det blev alltså! Elin och jag gjorde iordning oss och så var vi framme vid Operan vid ungefär 17:30, lagom tid med andra ord. Jag hade verkligen inga förväntningar alls förutom att två av mina favoriter på musikalscener skulle briljera då de var med i föreställningen. Martin Redhe Nord spelade Quasimodo, honom har jag bland annat sätt i Cabaret och The book of mormon och tyckte att han redan då var suverän. Sedan är även Emil Schillén med i ensamblen och honom har jag sett framför allt i Livet är en schlager och tyckte att han var helt fantastisk, så ja de två herrarna hade jag höga förväntningar på med all rätt haha.


Vi satt längst fram såklart hehe! Så jäkla cool scen och salong by the way, första gången jag var på Göteborgsoperan :).


Det blev lite shopping i pausen, som jag inte alls hade räknat med hehe. Men det var ju värsta himmelriket för mig, massa billiga musikalsaker och när jag trillade över notalbum till Chess och Kristina från Duvemåla så var det ingen tvekan om att jag skulle köpa dem!

Chess har jag längtat efter i över 10 år haha!


Vad tyckte jag om föreställningen då? Alltså, jag är helt blown away-fortfarande! Så jäkla mäktig föreställning på alla sätt och vis, satt med rysningar typ hela tiden kändes det som och när man trodde att det inte kunde bli mäktigare så höjdes ribban ännu högre! Så bra musikalartister, så mäktig musik, så otrolig häftig grafik som gjorde att det påminde lite om 3D, ljud, ljus, kläder, ja allt var helt outstanding! Kan inte riktigt förklara, men det var så otroligt pampigt på något sätt och Martin som spelade Quasimodo, alltså lägg av så bra han är!! Marsha Songcome som spelade Esmeralda var också helt amazing!

 

Efter föreställningen så åkte vi tillbaka till hotellet, åt en sen middag på Pizza hut och sedan så gick vi upp på rummet och sov, sjukt nöjda med kvällen!

 

Idag gick vi upp vid 9, åt frukost i lugn och ro för att sedan packa ihop och skiljas åt.

 

Nu sitter jag som sagt på tåget, vi har fortfarande inte börjat åka från Göteborg och klockan är snart en timme efter beräknad avgång. Vi får se när jag kommer hem helt enkelt. Vi hörs, kram på er!



 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards