lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 oktober 2018

Av Elin - 28 oktober 2018 19:47


God kväll på er vänner! Nu stitter jag i sängen och ska faktiskt alldeles strax släcka lampan och sova, är så himla trött haha!


Vi vakande iallafall upp vid 9 imorse, jag sölade lite och sedan gick vi ned till frukosten. Var sjukt pepp på frukost igår när vi gick och la oss, men när det väl var dags så var jag inte lika sugen haha, kan vara för att jag var så trött eftersom jag sovit lite oroligt under natten.


När vi var mätta och belåtna så gick vi runt området för att kolla lite, bland annat ned till stranden och så :).


Sedan gick vi tillbaka till hotellrummet, bytte om och så tog vi två solstolar vid poolen och la oss i solen i några timmar. Var ruskigt kallt i poolvattnet, men några dopp blev det för mig, sedan fick jag ett litet breakdown när mitt badben som jag har med mig gick sönder. Men det löser vi på något sätt imorgon. Jag låg iallafall i solen i några timmar och lyssnade på poddar och halvsov lite, så skönt haha.

Blev en god avokadosallad till lunch.


Efter lunchen så började det bli lite molnigt och vi ville hitta en supermarkt för att handla lite, så vi tog en tur utanför hotellet  och gick längst gatan för att kolla läget. Vi hittade en affär där det fanns lite smått och gott.

Sjukt mycket olivolja såklart haha.


När vi kom tillbaka till rummet så öppnade vi en flaska bubbel, jag satt och läste lite vid vår pool, vi spelade lite spel och sedan så tittade vi på Så mycket bättre som vi missade igår haha innan vi gick ut för att äta middag.


Det blev på en liten resurang på gatan där jag tog Sovlaki som blev lite utav en besvikelse, men jag ger mig inte att hitta den godaste sovlakin haha. Däremot så var vitlöksbrödet och tsatsikin sjukt gott!


Nu är jag som sagt snart redo för att sova, imorgon tror jag att det blir en förmiddag på stranden och sedan åker vi in till stan. Vi hörs imorgon, kram och god natt!


Av Elin - 28 oktober 2018 13:28


Hej på er vänner. Nu tänkte jag att jag skulle ta en liten paus från solen och uppdatera er om hur resan hit till Kreta gick igår.


Vi kom fram lite senare än vad som var planerat då flyget var över en timme försenad, så det blev lite dryg väntan på Arlanda, men vid 16:30 ungefär så började vi röra på oss efter att alla kommit ombord och allt sådant. Bättre sent än aldrig hehe.


Vid 22 så var vi äntligen framme och gick vidare till bussen som skulle ta oss till hotellet.

 


Etfter ytterligare lite väntan väl på hotellet så kunde vi äntligen checka in och se vårt hotellrum, superlyxigt med egen pool och fin utsikt mot havet! Dick svinkallt i vattnet i poolen och ingen sol under dagen, men man kan inte få allt haha.


Tror vi kom i säng vid 00:30 ungefär och jag har sovit sådär inatt (sover alltid dåligt första natten utan min säng haha). Men mer uppdatering om idag får ni senare, nu ska vi gå och handla lite!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards