lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 6 mars 2014

Onsdag.....nej torsdag är det visst!

Av Elin - 6 mars 2014 18:18


Äh ja, känner mig lite vimsig idag måste jag säga. Vimsig och låg. Har precis satt mig i soffan med mjukiskläder och planerar att sitta här ända tills sängen kallar lite senare ikväll. Är så trött! Hur har dagen varit idag då? En riktig riktig berg- och dalbana faktiskt. Men bara det att det har varit sol nästan hela dagen gör ju att man blir lite piggare och gladare iallafall. Vi började med gestik på första lektionen i förmiddags, jag satt som jag skrev i morse och bara tittade på, kunde knappt gå imorse och att gå från bussen till tunnelbanan och sen från tunnelbanan till klassrummet var en riktig kamp, tog till och med en buss tidigare för att jag skulle kunna gå sakta och ändå komma i tid haha.


Vi fick som tur var sluta tidigare på gestiken vilket var skönt. Efter lunchen så var det en föreläsning, tror nog att det var terminens sämsta föreläsning. Hon som föreläste var jättenervös och tittande ner och oftast läste på sina papper innantill, hatar sånt! Så jag kunde verkligen inte koncentrera mig på att lyssna på vad hon sa och det jag lyssnade på förstod jag knappt så ja, hade gärna tagit en powernap istället om man säger så.


Lunch på föreläsningen.


Efter föreläsningen så hade vi musik men vi hade en paus på en timme mellan så några utav oss i klassen satte oss och fikade lite. Musiken var rolig, jag satt mest och plinkade på pianot och sjöng, åååååh vad jag vill ha ett piano! Ska fan skaffa mig ett när jag flyttar hemifrån! Men iallafall, det var skönt att få ägna sig lite åt musik med tanke på att vi fick betygen innan lektionen på EXA1, jag blev inte godkänd. Är sjukt besviken på mig själv och känner mig sämst, men lovade att jag inte skulle tänka så mycket på det och att inte deppa ihop så ska inte göra det-allt löser sig! Skönt att musiken finns som hjälp när man känner sig låg :). Nu är våra verkstäder klara för några veckor, sen är det mediaverkstad som gäller-ska bli spännande.


<3


När jag kom hem vid 1815 så möttes jag av att jag var på framsidan av Tidningen Assistans, dock så hade jag tydligen bytt namn till Emma haha. Det kommer upp ett eget inlägg om tidningen senare så ni som vill kan läsa artikeln, typ samma som i Eurohorse men ändå inte ;). Nä, nu ska jag kolla vidare på Vänner, puss och kram skumbanan!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards