lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 27 maj 2014

Tisdag.

Av Elin - 27 maj 2014 20:20


Alltså, jag vet att jag säger detta varje dag när jag har satt mig i soffan efter ännu en dag, men gud vilken lång dag det har varit idag och gud vad skönt att äntligen få sätta sig i soffan och njuta av en kopp te. Trots att jag har varit med om längre dagar unde denna VFUperiod så känts det som att idag har varit den längsta. Vet inte hur många gånger jag nästan har nickat till på förskolan. Men vilken tur att det finns barn i närheten som håller en vaken om dagarna hihi. Idag har vi haft vernissage på Nyckelpigan, personligen så tyckte jag att det blev lyckat-jag har i och försig inget att jämföra med, men tyckte ändå att det gick bra och att det uppskattades av både barn och föräldrar. Trevligt att hälsa på alla föräldrar också jag som tycker att den kontakten är otrokigt viktig!



Efter vernissagen så hade jag handledning, vi pratade lite pedagogisk dokumentation och allmäna tankar och funderingar. Efter det så packade vi ihop våra saker för att sedan bege oss hem till ett av barnen på avdelningen för att ha picknick med hela gänget. Var otroligt mysigt att träffa alla barn och föräldrar utanför förskolan, dock så var det en aning kallt tyckte jag, men det gick bra ändå.


Årets första picknick blev det för mig också ;).


Jag stannade i en timme ungefär tills det var dags för mig att börja bege mig hemåt, jag bor ju en bra bit bort jämfört med alla andra + att jag ville hem och packa och andas ut lite innan det är dags för en ny dag. Haha ett tecken på att man har haft picknick by the way är när man hittar skalbaggar och andra kryp i kläderna när man sitter på bussen, jag undrar vad personen brevid mig tänkte när han såg det ;).


Varje gång jag sitter på bussen på väg till slussen så ångrar ajg nästan att jag inte promenerade dit, så himla fin utsikt!


Nu har jag iallafall satt mig ned i soffan och känner mig helt slut! När jag kom hem strax efter 19 så ägnade jag ca en halvtimme med att packa inför långheljen ute på Kajsas land, åker direkt efter VFUn imorgon. Nä hörni, har helt glömt bort mitt te ute i köket så jag säger godnatt redan nu!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards