lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 11 mars 2015

Att ta ett kliv tillbaka.

Av Elin - 11 mars 2015 21:15


Okej, nu är det dags. Efter mycket tänkande fram och tillbaka, möten och diskussioner med andra så kommer jag i morgon på DUS årsmöte att avsäga mig uppdraget som ordförande i styrelsen. Jag hade egentligen planerat att sitta kvar i ett år till som ordförande, men andra utmaningar har dykt upp och jag känner att jag inte heller gör ett tillräckligt bra jobb för DUS i den position som jag är i just nu. Jag kommer backa och ta en ledamotroll i styrelsen nu efter årsmötet och finnas som stöttning för den nya ordförande. Jag har varit otroligt kluven i detta beslut då jag som sagt hade planerat att sitta kvar som ordförande i ett år till. Jag känner mig inte helt nöjd med min prestation och på något sätt så kan jag inte låta bli att känna att jag har gjort människor besvikna och att jag har misslyckats med mitt uppdrag, men min magkänsla har sagt att jag borde ta ett kliv tillbaka, ta mig an andra utmaningar och försöka att få tillbaka glädjen och självförtroendet i det jag gör. 


Det slutade tillslut med att en klok vuxen fick säga nej åt mig. Hur tråkigt det än känns så är jag säker på att det är rätt beslut. Jag har suttit som ordförande i DUS styrelse i två år, men det känns som att det lika gärna hade kunnat vara fem då jag har varit med om  så himla mycket kul. Två år med blod, svett, tårar och skratt. Jag har lärt mig så otroligt mycket på dessa två åren, både om mig själv och även om ridsporten. Hur jobbigt jag än har tyckt att det varit i vissa perioder, så har det varit värt det. Det positiva har vägt upp så mycket mer än det negativa. Det har varit så otroligt kul att få leda en styrelse, att sitta i distriktstyrelsen som ungdomsrepresentant och få känna och lära sig av ännu fler fina ridsportare och verkligen se på riktigt vilken fantastisk sport jag håller på med, hur mycket vi barn och ungdomar får chansen att påverka.


Ska jag vara ärlig så känns det lite sorgligt just nu. Lite som att jag ska lämna över en viktig del av mitt liv till någon annan och lägga det i någon annans händer. Det kändes svårt i början att släppa taget om mitt ordförandeuppdrag då jag inte är så nöjd med mitt arbete men också för att det på något sätt har betytt så otroligt mycket för mig, men jag är inte ett dugg orolig för DUS framtid och det ska bli skönt att få sitta kvar som ledamot i styrelsen igen innan jag tackar helt för mig. Det jag mest kommer sakna är nog den nära kontakten med disktriktstyrelsen, har alltid gått från deras möten och konferenser med ny pepp och energi. Det jag kommer sakna minst är nog all press och alla krav jag satt på mig själv under de senaste två åren. Imorgon kör vi årsmöte på Djursholm, jag lämnar över stafettpinnen till en tjej som jag vet kommer klara detta galant och jag påbörjar mitt fjärde år i styrelsen, pepp!

 


För två år sedan som nyinvald ordförande för Stockholms DUS.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards