lyckopillerelin

Direktlänk till inlägg 31 mars 2015

Ridlektion 31/3-15

Av Elin - 31 mars 2015 22:09


Härom veckan skrev jag ett inlägg om min teori om varför jag orkade rida flera dagar i veckan när jag var yngre. Den teorin håller fortfarande kan jag säga. Trots att jag red privatlektion igår och gruppridning nu ikväll så känner jag ändå att genom denna envishet och vilja egentligen skulle kunna klara av en lektion till denna vecka. Det är ju så himla kul! Speciellt när man får hoppa upp flera dagar i rad på samma häst, vilket gör att samarbetet mellan häst och ryttare helt plötsligt blir lite lättare då man börjar känna varandra.


Fick som ni då kanske förstår Jissa idag med. Direkt när jag hoppade upp så kände jag att hon var med på noterna från början. Tror aldrig att skritten har varit så bra i början som den var idag. Dock så segade hon nog ihop lite efter att vi kommit tillbaka efter en liten runda i skogen. Jobbade utan stigbyglar i början idag. Ska verkligen försöka göra det oftare då man kommer åt på ett annat sätt med skänklarna och framför allt så tränar jag upp mina ljumskar och lårmuskler, himla bra träning kan jag säga! Försökte att tänka på att tempoväxla mycket idag och så jobbade jag lite på volter och i skänkelvikningar. Men framför allt försöka att hela tiden hålla henne vaken och alert. I traven så använde jag stigbyglarna igen och tänkte ännu mera på ökad trav och samlad trav, tyckte att hon hajade poängen ganska så fort när jag ridit lite i volter och ökat och minskat så ar hon riktigt lyhörd.


Efter en liten skrittpaus så samlades vi på volterna och jobbade med att minska och öka volterna, för att sedan fatta galopp. Det var verkligen kaos i min grupp idag då folk red på och inte tog någon hänsyn till andra, i vänstergaloppen var det ungefär bara jag som galopperade. Får verkligen spunk på min grupp ibland! Menmen, trots det dåliga samarbetet i gruppen när vi minskade volterna så tyckte jag ändå att det gick bra. I första högergaloppen så kändes det lite konstigt med min balans och takt igen och framför allt så kändes det konstigt i traven-så ojämt på något sätt. Men i vänstervarvet så kändes det verkligen jättebra! Jissa galopperade med jämn och fin takt och hon var även rund och fin i formen, kände mig så proffsig när jag sätt där ett tag och galopperade helt själv på volten medan de andra skrittade innanför haha.


I slutet så gick det i en rasande fart och hon kändes verkligen jättefin! Oftast stadig i formen, ibland så började hon hålla på och skaka på huvudet men med hjälpen igår av Åsa på privatlektionen så lärde jag mig att bara rida på framåt så Jissa skulle koncentrera sig på mig istället för att jävlas. Red lite småvolter den sista minuten och det kändes verkligen så bra! Hela hon var med, spårade jättebra i volterna och en jämn och fin trav med bra krut i, det var länge sen som jag kände den känslan där jag verkligen inte kunde hitta något fel alls i varken mig eller henne. Satt bara och log när jag red runt de sista fem minuterna. Fantastiska Jissa, vet inte hur jag ska klara mig när hon blir pensionär på riktigt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 16 september 2019 20:13

  God kväll på er vänner! Jag fortsätter denna måndag med en nyhet! Har länge funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra, men nu har jag bestämt mig. Det är dags för mig att gå vidare och blogga på en annan portal. Har bloggat här på Bloggplats...

Av Elin - 16 september 2019 15:14

  Inlägg i samarbete med Gocostum.   Hej på er, har ni liksom jag svårt med batteritiden på er telefon? Jag är hopplös kan jag säga och varje gång så antingen glömmer jag ladda en powerbank, glömmer sladd eller något annat. Så då står jag där m...

Av Elin - 15 september 2019 21:47

  God kväll på er mina vänner! Har ni haft en bra söndag? Min har gått rysligt fort måste jag säga! Klockan ringde 09:30 och jag trodde att den var typ 6 på morgonen då det fortfarande var så mörkt i min lägenhet och jag var galet trött. Me...

Av Elin - 15 september 2019 12:34

  Hej på er vänner! Idag är jag riktigt konsertbakis kan jag säga, men vilken kväll och vilken fest det blev hos Carola igår!   Jag kom dit strax efter att de hade öppnat dörrarna och mötte upp Emelie och hennes mamma. Tillslut så kom v...

Av Elin - 14 september 2019 14:28


Idag fyller hon år. Hon som varje gång plockar upp mig när jag faller. Hon som påminner mig om att andas när livet känns tungt. Hon som har gett mig en av mina bästa vänner. Hon som alltid finns där genom att bara vara den hon är. Hon som betyde...

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards