lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 oktober 2017

Av Elin - 28 oktober 2017 13:19


Hej på er, som vanligt sitter jag här på kvällen och skriver undertiden som ni i Sverige har typ lunch.


När jag är ute och reser med min kära familj så brukar det nästan vara fullt upp varje dag, men denna resa är nog lite mer chill. Både skönt men ändå inte haha. Dagen började lugnt även denna gång, jag gick lite till stranden för att kika. Det var ju en aaaning mycket fler människor där då det var lördag och väldgit fint väder.


Efter lite övertalning så tog vi en taxi och pkte in till Sydney för att titta på operahuset och allt i närheten där. När vi kom fram så började vi med lunch på en av resturangerna nära operahuset.

För mig blev det dagens fisk med potatismos, supergott!


När vi var mätta och belåtna så gjorde vi operahuset. Som jag hade längtat! När vi klev ur taxin så stod jag bara och tittade på det och kunde bara säga wow haha. Men vi gick upp och kollade hur det såg ut på nära håll och runtom, nästa gång vi åker dit så hoppas jag på att vi kan gå in och titta. Men nu så fick vi nöja oss med att se allt utifrån, vilket inte gjorde något såklart.

   


Harbour bridge i bakgrunden :)



Vi gick runt lite däromkring i området och sedan styrde vi kosan mot Queen Victoria building och shoppingen däromkring. Vi mötte även upp lillebror där och så gick vi runt i några timmar och shoppade. Känner att det börjar bli lite läskigt att jag redan har köpt så mycket saker och vi har bara varit här i lite över två dygn haha. Hur ska detta sluta?!

 

När vi kände oss lagom möra och nöjda så tog vi en taxi hem till lillebror för att se hur han bor, vi hängde där i några timmar och sedan så hade vi bokat bord på en av Sydneys mest populäraste pizzaställe, Via Napoli som nästan låg granne med lillebrors lägenhet, när vi väl fick komma in och få vårt bord så väntade vi in hans tjej och sedan så blev det pizza för hela slanten vill jag lova. Sjukt gott och väldigt farligt då man kanske åt lite för mycket pizza än vad man borde hehe.

 

Till efterrätt så blev det glass på ytterligare ett populärt ställe haha.

 

Nu har vi precis duschat allihopa och ska snart hoppa i säng, det har varit en lång dag. Vi får se hur morgondagen blir. Natti natti!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards