lyckopillerelin

Alla inlägg den 31 oktober 2017

Av Elin - 31 oktober 2017 10:13


Hej på er vänner! Godmorgon till er i Sverige och god kväll till er här i Australien (som om någon härifrån läser detta haha!)

 

Idag har vi haft en riktig turistdag alla i familjen. Vi hade nämnligen blivit rekommenderade att inte missa Taronga Zoo här i Sydney, så idag var det dags att checka av det. Vid 11 så möttes vi alla fyra i familjen vid båten som skulle ta oss till Zoo:t. Jag blev en aning panikslagen och ledsen när jag insåg att jag glömt minneskortet till kameran hemma, men jag hade en sådan himla tur att jag kunde köpa ett minneskort i en av butikerna i närheten! Dock så strulade kortet ändå och kameran fungerade inte alls hela dagen, den la av när vi hade stigit av båten vid Zoo:t. Att ta båten över var himla mysigt, trots att det har varit ungefär 10 grader minder än igår och blåsigt, så var det trevligt ändå att få se Sydney från vattnet :).


Ja, efter denna bild ungefär så dog minneskortet på något konstigt vis. Så resterande bilder fick bli via mobilen, jag surade väl i ungefär 10 minuter och ville bara skrka som ett litet barn för att systemkameran inte fungerade, men sedan glömdes det bort. När vi klivit av båten så åkte vi linbana upp till entrén, lite skräckblandad förtjusning om man säger så haha. Vi gick runt på zoo:t och såg kängurur, koalor, apor, giraffer, elefanter och massa andra djur. Riktigt trevligt!


Det var inte bara vackra djur att titta på, utan utsikten var inte dålig heller!


Nu fortsätter vi med lite fler djur och miljöbilder...


Jag kunde inte låta bli att känna på djurstatyerna som var lite överallt, jag kunde till och med hoppa upp och rida på några av dem hehe.

 


När vi kände oss nöjda så tog vi linbanan ned till färjan igen och åkte över till stan. Linbanan ned var inte lika rolig som upp kan jag säga, när vi var som högst uppe så stannade allt och vi blev hängande där i blåsten, jag höll på att få panik och fick påminna mig själv med att inte tänka på vart jag var. Efter kanske 2 minuter som kändes som 2 timmar så startade allt igen. Antar att det var för att någon hade svårt att hoppa på i farten eller att det blåste lite för mycket så de väntade ut det värsta, kändes väldigt skönt att gå av sen haha. Några kort på utsikten lyckades jag ta iallafall :).


När vi kom tillbaka till stan igen så sa vi hej då till lillebror och så fortsatte jag, mamma och pappa till Operahuset för att titta lite till och sedan tog vi en fika innan jag beställde taxi hem.


Till middag blev det hämtmat och alldeles strax så ska jag gå och lägga mig i sängen för att läsa lite. Natti natti finingar!




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards