lyckopillerelin

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Elin - 2 december 2010 23:33


Red på finaste Jissa idag igen! :D


Jag hade gryymt ont i magen och ryggen när jag satt upp så jag var lite negativ om hur det skulle gå idag men jag red iallafall hela lektionen.


Jag tyckte att Jissa knatade på rätt ok inte som igår, men rätt okej ändå i början. Efter lite halter och så lyssnade hon lite bättre på skänklarna oxå. Kom fram i trav och red mycket tempoväxlingar på både volter och fyrkantspår och det kändes faktiskt ganska bra, hon var pigg och lyssnade väldigt bra så man verkligen kände skillnad mellan ökad och minskad trav. Red på lite bågar oxå och hon kändes väldigt mjuk och lyssnade bra.


Efter det så gick in på volterna och övade på att fatta galopp från skritt. Eftersom Jissa blir väldigt seg i skritten så jobbade jag bara med att försöka få till bra skritt efter galoppen och sedan bara galoppera några steg så hon skulle lyssna bättre. I Vänster varv där vi började så var hon lte trögstartad och segade gärna i skritten men efter ett tag (ett bra tag) så började hon fatta vad som pågick och var mer vaken. Vi fortsatte efter ett tag på fyrkantspåret med galopp och så red vi en diagonal (jag tänkte bara lite fort att Jissa är tränad att byta galopp undra om man ska göra det och precis då av misstag faktiskt så gjorde jag ett klockrent galoppombyte haha snacka om att man bara behöver tänka tanken så lyssnar hästen :P). Vi gjorde samma sak i höger varv och då var hon så himla duktig! Klockrena fattningar och inte ett travsteg emellan i slutet när jag bröt av till skritt! Det var bara jag som glömde bort att styra ibland men det gick ändå ;) red lite galopp på fyrkantspåret i höger oxå och när vi red en diagonal den här gången så tänkte jag på att behålla samma galopp och sakta av till trav efter och det hjälpte haha.


I slutet när vi travade av dom så red vi på lite volter och fyrkantspår. Eftersom jag hade så ont i magen så kunde jag inte riktigt rida på som jag ville så hon kändes inte så klockren som hon brukar göra utan att hon var rätt så öppen i formen och sprang lite fort emellanåt. A var på mig väldigt mycket att jag skulle våga rida på mera och inte fega ur så jag får verkligen tänka på att rida på samma sett på torsdagar som jag gör på onsdagar tror jag.


Lyckopiller <3

Av Elin - 2 december 2010 20:45

Tjoho!


Kom precis hem från stallet :). Mer om ridlektionen kommer senare, men jag kan avslöja att det gick sådär iallafall.


vid typ 3 gick jag till bussen för att möta upp Linnea, vi åkte till vällingby och minishoppade, sedan donken och direkt till stallet för ridpass hehehehehe ;D.


aa nu ska jag äta lite ;).


Puss


Lyckopiller <3

Av Elin - 2 december 2010 12:37

Hörni!

Jag har tänkt på en sak....kolla resultatet på min omröstning så ser ni att dom flesta vill att jag ska skriva mer om mitt handikapp. Frågan är vad ni vill veta? Jag har ju skrivit ett inlägg för ett tag sedan om vad Goltz är och det kan ni läsa här. Men är det något annat ni undrar? Hur det är att leva med gs, om proteser, om hur jag rider...äum....eller något annat som ni kommer på. Feel free, vad vill ni veta? det är ju ni som trots allt har röstat (antar jag :P).


Lyckopiller <3

Av Elin - 2 december 2010 00:26

Du vet att du lever på 2000 talet om.....



1. Du går på fest, sätter dig ner och tar PLayahead/MSN/Lunar bilder.












2. Du har inte spelat kort med riktiga kort på flera år.













3. Anledningen till att du inte håller kontakten men dina vänner är för att de inte har MSN/Playahead/Lunar.













4. Du letar hellre i hela huset efter fjärrkontrollen än trycker på knappen på TVn.













6. Din kvällsaktivitet är att sitta vid datorn.













7. Du läser det här och nickar och fnissar.













8. Du tänker på hur korkad du är för att du läser det här.
















9. Du missade nummer fem för att du var för upptagen.


















10. Du scrollade upp och kollade om nummer fem fanns.













11. Och nu garvar du åt att du är dum i huvudet.

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards