lyckopillerelin

Alla inlägg den 13 december 2013

Av Elin - 13 december 2013 23:14


Hej på er snyggingar. har ni haft en bra luciadag? Hoppas att ni har sett många fina lussetåg! Eftersom jag och Rebecka inte hittade något passande luciatåg att gå på ikväll så beslöt vi oss för att mysa hemma hos henne istället i några timmar med att dricka glögg och bara ha det allmänt trevligt. Kom dit vid 1930 efter en trevlig promenad i kylan, haha jag lyssnade självklart på musikhjälpen på vägen och höll på att dö av skratt när jag gick på Solhemsskolans skolgård, så jäkla roliga dom är alltså! Kunde inte ens fortsätta att gå för jag skrattade så mycket så var tvungen att ta en liten skrattpaus mitt på skolgården. Nog tjatat om musikhjälpen, var en grymt trevlig kväll iallafall med min fina vän och ett mycket bra avslut på Luciadagen. Återkommer imorogn, nu ska jag dricka lite julmust och sedan gå och lägga mig i sängen för att somna till....ja gissa vad? ;)


Av Elin - 13 december 2013 14:30


Hej på er söta vänner. Har bråkat med datorn nu i ca 45 minuter men nu å hoppas jag att den är lite mera sammarbetsvillig, känns som att jag snart behöver prioritera att köpa en ny dator snart om den ska krånga så mycket som den gör nu. Min luciamorgon har jag ju redan berättat om så vi går raskt vidare med dagen tycker jag. Seminarium i tre timmar i morse alltså. Vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka om denna kurs, på ett sätt så kan jag tycka att etik är intressant, men på ett annat sätt så känns det som att man får lite ångest när man tänker att man kan göra ALLT till att det blir etiskt fel i en situation. Men, kursen har ju precis börjat och jag hoppas verkligen att det blir bättre när kursen har kommit igång, för just nu är det mycket som man tycker är onödigt och konstigt. Åh, blir irriterad på mig själv för att jag är så negativ hela tiden! 


Efter skolan så hade jag ju planerat att åka in till odenplan och handla lite julklappar, men efter mycket om och men så blev det att jag åkte till Vällingby istället eftersom jag hade tagit fel på affär hehe. Ett under att jag ens kom till Vällingby för den delen, trodde att jag hade glömt mitt kort hemma så var en aning irriterad på mig själv när det var andra gången denna vecka som jag glömde kortet hemma. Meeen jag hittade det och det blev en snabbis till Vällingby alltså. Nu har jag precis smaskat i mig en skål med svampsoppa och självklart så är musikhjälpen på oxå. Nu ska jag gå och ta en sockarkaksbit och kolla igenom mejlen, har ni tänkt på att det är fredag den 13onde idag också!? kram!


Så mysigt när dom tänder marschaller längst rondellerna på Lucia!

Av Elin - 13 december 2013 06:58


God morgon på er alla snyggingar! Idag är det e av årets mysigaste dag, Lucia! Det blir inget livetåg får mig detta år men nyss när jag gick upp och satte på musikhjälpen så var det ett helt gäng med femåringar som sjöng i buren, tror jag dog lite av gullighet! Nu sitter jag och kollar på Luciafirandet från Örebro och avnjuter lite sjönsång så här på morgonen. 


Jag älskar verkligen Lucia! Men mest av allt så saknar jag den tiden då man själv var med i tåget. Att gå upp extremt tidigt för att hinna ta sig till skolan med alla ombyten, alla repetitioner innan dagen D är kommen, alla fantastiska fina sånger, ja ni fattar grejen. Idag blir det skola i tre timmar nu under morgonen och förmiddagen, sen hade jag tänkt att julhandla lite inne i stan. Ha en underbar fin Lucia alla vackra där ute, kram!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards