lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 december 2013

Av Elin - 15 december 2013 22:20


Bortsett från att jag och mamma var några timmar i Bromma blocks idag för att handla några julklappar så har min dag bestått av att titta på musikhjälpen. Idag var det sista dagen i buren och självklart så ville jag de så mycket som det bara gick! För lite mer än en timme sedan släpptes programledarna ut och jag satt och grät konstant haha. Såå mycket kärlek och engagemang Sverige har visat denna vecka!

Av Elin - 15 december 2013 16:30


April: Äntligen så blev det en vårmånad som jag hade längtat så mycket efter! En bra månad blev det! I början av månaden så var jag iväg med halva familjen Fredriksson + mormor i familjen för att kolla läget efter tärnkläningar inför Saras bröllop och även kolla brudklänning till Sara, blev en lång men bra dag. Tog ut mina extensions så fick leva med att ha kort hår, i slutet av Mars (som jag faktiskt glömde skriva sist) blev jag vald som ordförande i DUS för Stockholms län så under april så började jobbet lite smått som ordförande och lärde mig otroligt mycket om mig själv, tillexempel att jag är en otrolig kontrollfreak haha. Ridningen gick upp och ner, ville aldrig sluta att rida, men var lite trött på själva "ridskolelivet". Fikade mycket med vänner, VFUn började i mitten av månaden, äntligen!! Var på Sarah Dawn Finers konsert, Lisa och jag var även på West side story på Stadsteatern.


 


Maj: Äntligen så blev det vår! Jag och Rebecka hade årets första picknick, den 1 maj var det dessutom! VFUn fortsatte och jag mådde som alltid så himla bra när jag fick spendera mina dagar på förskolan. Mycket ridsportarbete, var tillexempel på Strömsholm för CUS (ungdomssektionens styrelse för hela Sverige) årsmöte och fick träffa andra fina ridsportsmänniskor, var på konferens med distriktstyrelsen och hade det jättelyxigt! Jag och mina föräldrar skulle gå på Tommy Körbergs konsert i mitten av Maj, men den blev flyttad till senare och jag var jättebesviken, vi gick ändå på den i slutet av månaden så vi fick se honom iallafall! Jag hade lite ups and downs då det var dags för återbesök på radiumhemmet och hade lite dödsångest, dock så blev det inget besök under maj månad. Dagarna på förskolan gick otroligt fort men jag hade otroligt kul, på vägen hem efter sista dagen på förskolan kunde jag inte hålla tårarna borta för jag tyckte det var så tråkigt att perioden redan var slut! Mamma och jag åkte ut till landet för första gången för året och njöt allt vad vi kunde. Var ute på lillsved och vaktade ungdomar och fick kolla på eurovision på storbildsskärm, lyx! Jag och Elin var en snabbis på elitloppet på solvalla, jag var på P!nks konsert i slutet v månaden i globen som var riktigt mäktigt! Hade rosékväll med Lisa, längtade till sommaren, var på Rebeckas studentmottagning och fortsatte att rida på som vanligt.


 


Juni: Äntligen sommar!! Åh vad jag hade längtat! Mådde både bra och dåligt under Juni, mycket dödsångest men otroligt mycket lyckorus oxå!! Åkte till Kumla med Sofi och Sara för att fixa tärnklänningarna till Saras bröllop. Fick sommarlov, yey! Fick rida stor häst för första gången på länge, var kul och avslappnande ridning under juni då alla hästar skulle på sommarbete, barbacka på ängen och sånt, red sista gången på Brolle utan att veta det då. DUS blev det lite paus med efter ett viktigt möte på arlanda med projektledare. Firade Mimmi hemma hos henne på nationaldagen. Träffade Cicci som jag inte gjort på länge, firade mormor 70 år. Var på studentutspring och mottagning, åkte till Geneve och bodde hos fina underbara Sunna i fyra dagar, sjukt kul att få åka utomlands lite iallafall haha. Firade midsommar ute på landet som vanligt och var på premiärprogrammet av Allsång på skansen där Carola var med, jippi!!!




 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards