lyckopillerelin

Alla inlägg den 28 december 2013

Av Elin - 28 december 2013 15:00


Vad lyssnar du mest på just nu?

Min julmusik lista på spotify hehe


Nämn en låt som gör dig ledsen.


Vilken är världens mest störigaste låt?

Det beror på hur man ser det, har en låt som jag blir irriterad på för att jag tycker att låten försörs i mitten med allt skrik är Queens Bohemian Rhapsody.


Favoritband/artist, of all time? 

Carola såklart!



Bästa kvinnliga röst?

Skulle vilja svara Carola igen, men det kanske är lite tråkigt...? Jag tycker att det beror på hur man ser på en bra röst och vilken genre det är. Är det röstomfånget man går efter, eller kanske skicklighet? Beror helt på vad man är ute efter.


Bästa manliga röst?

Gäller ju samma sak här, vad är det man söker i en bra röst? Men för att svara något så tycker jag att Tommy Körberg har i särklass den bästa rösten i Sverige.


Vad lyssnar du på innan du går på fest?

Beror på vilken fest och med vilka jag ska vara med. Men antagligen min festlista på spotify där jag har både gamla och nya låtar.



Senaste konserten?

Carolas julkonsert i Botkyrka kyrka.


Har du någonsin dejtat en musiker?

Gills detta som en dejt? ;)


 

Vilken känd musiker skulle du gifta dig med om du fick chansen?

Måns Zelmerlöw såklart! Eller typ Bruno Mars haha

 

Ditt favoritsoundtrack (film).

Spirit...såå vackra låtar!

 

Sätt på en låt som avslutar den här listan fint.

 

Av Elin - 28 december 2013 11:45


Fick kallelse till sjukhuset igår. Kanske inte det roligaste att börja året med massa sjukhusbesök igen, men det får jag helt enkelt ta. Har fortfarande hopp om 2014! Krävde ju att få min hand undersökt sist jag var på radiumhemmet och min läkare skickade en remiss till ortopeden på Sankt Göran och även en remiss till datortomografin på Karolinska i Solna.


Igår fick jag tid för en datortomografi. Den 14 Januari är det dags. Datortomografi är en av de jobbigaste undersökningarna jag vet och total ologisk enligt mig om jag ska vara ärlig. Att dricka 1,5 liter vatten, sen få en infart i handen och sen få kontrast insprutat i blodet som gör att man blir ännu mera kissnödig än vad man var innan och veta att man inte får gå på toa är hemskt! Sist jag gjorde detta så gick allt fel. Jag spydde, fick infarten inkörd i handleden och hade jätteont när kontrasten sprutades in, jag hoppas att det blir lättare denna gång!


Jag lever ju med lite hypokondri efter cancern. Har jag ont någonstans, känner mig svullen, får feber eller vad som helst så tror jag att cancern har kommit tillbaka eller att jag ska dö av något annat. Jag försöker att bli bättre, men det är jättesvårt! Innerst inne så tror jag inte att detta med handen har med cancern att göra, men istället så får jag för mig att jag har en propp någonstans i armen och får jag inte hjälp NU så går den vidare till lungorna eller något och jag dör. Trots detta så tänker jag att jag verkligen inte har tid att sätta mig på akuten och få svar så ja, oron kommer och går helt enkelt. Likadant är det med smärtan, den kommer och går. Vissa dagar har jag ont så jag knappt kan använda handen medans andra dagar så känner jag bara av det någon gång ibland. Det ska bli skönt att bli undersökt nu iallafall och jag hoppas verkligen att dom hittar något knas så jag kan få hjälp att bli bättre!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards