lyckopillerelin

Alla inlägg den 19 december 2013

Av Elin - 19 december 2013 22:48


Det ända som saknas nu för att det ska bli lite mera julstämning runtom i Stockholm är snön. Vart tog den vägen?


Av Elin - 19 december 2013 18:18


Hej på er fina vänner. Idag har det varit en väldigt bra dag måste jag säga! Trots att jag inte sov många timmar inatt och vaknade upp tidigt tidigt i morse med sjukt ont i ryggen så jag knappt kunde somna om så har jag ändå klarat av en hel dag på vift, jag gäspade väl lite på vägen hem på bussen och nu när jag har satt mig ner i soffan efter att ha ätit middag så känner jag hur galet trött jag är. 


Dagen började iallafall med att jag mötte upp Veronica på pendeln så fortsatte vi mot universitetet tillsammans, trodde vi...när vi hade suttit och pratat på tunnelbanan under ett par stationer så inser vi att vi sitter på fel tåg haha! Då hade vi inte ens tänkt tanken på vilket tåg som kom så vi hoppade tydligen på Ropstenståget och märkte inte detta förs vi var vid gärdet. Då tog vi det snabba beslutet att skippa föreläsningen under förmiddagen eftersom vi skulle komma in så himla sent. istället så blev det några timmar inne i stan med julklappsshopping, trevligt sällskap och så hittade vi ett nytt mysigt ställe att äta lunch eller fika på. 


Åt en jättegod kycklingpaj.


Jag hade ett seminarium att åka till sen så vid 1330 åkte jag mot BUV. En lektion på två timmar där vi inte hann göra allt som läraren hade planerat och där vi inte blev så himla mycket klokare på, inte jag iallafall. En glad nyhet var att vi fick reda på förra kursens betyg också, det blev lite okoncentrerat på lektionen när det började surras om att betygen hade kommit ut, känslan när man loggar in och ska scrolla ner för att kolla om man har blivit godkänd är hemsk! Men jag blev iallafall godkänd, skönt men är lite besviken på att jag inte fick ett högre betyg.


Så nu mina vänner jag har jullov, känns jävligt bra måste jag säga att jag redan är halvvägs i utbildningen och har alla kurser godkända, förtjänar ett jullov nu tycker jag haha! Jag ska ha det så skönt och ska varken öppna skolböcker eller arbeta med ridsporten under dessa veckor. Kanske ska passa på att öppna en skönlitterär bok nu när jag faktiskt har den tiden?

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards