lyckopillerelin

Alla inlägg den 4 december 2015

Av Elin - 4 december 2015 18:39


Okej, efter detta och kanske lite mat i magen så tror jag att jag bäddar ned mig i sängen, släcker lampan, stänger av telefonen helt så ingen kan nå mig och sover. Så fort jag klev innanför dörren så bröt jag ihop, det blev för mycket för mig helt enkelt. Allt blev för mycket. Ni vet när en liten sak gör att allt annat brakar loss. Har inte orkat känna och tänka för mycket under veckan men nu brast det helt enkelt. Slutade jobbet klockan tre och klev innanför dörren för 15 minuter sedan efter ett försök att ta mig till Strömsholm. Åkte in till centralen, köpte en kaffe och satte mig på tåget när det gled in. Efter det så började kaoset. Alla tåg till Västerås inställda, bussar fullbokade och kaos med stort K. Människor med panik, människor som fick sova hos vänner, släktingar och andra de kände för att kunna ta sig vidare eller hem. Storm och en nedriven kontaktledning. Det var bara att inse, bokade om resan till första tåget imorgon bitti istället. Gick till pendeln, hann med den, kom till sundbyberg och sedan stopp. Igen. Tog buss och sedan buss igen och nu är jag hemma. Har så fruktansvärt ont i kroppen, är hungrig, är för trött för att äta och vill bara sova. Vill inte prata med någon. Vill intre träffa någon. Vill bara sova.


God natt.

Av Elin - 4 december 2015 15:38


Hej på er alla vackra. Sitter just nu på tunnelbanan och passar på att skriva till er, allt för att inte somna haha. Alltså, herregud vad trött jag är! Både fysiskt och psykiskt, fick jag välja så önskar jag att jag kunde ligga i sängen och inte vakna upp på flera veckor. Idag öppnade jag på jobbet iallafall, var rätt så pigg under förmiddagen men eftermiddagen var seriöst katastrofal, mitt huvud var inte med alls för fem öre och jag var så nära på att bryta ihop för jag hade så ont i kroppen. I personalrummet så skrattade vi gott åt hur trött jag är om dagarna först, men det vände snabbt till snack om att braka ihop, ibland undrar jag om jag verkligen valt rätt yrke. Om jag klarar detta. Nu sitter jag iallafall på tunnelbanan på väg in till stan för att åka till Strömsholm under helgen för CUS-möte, inte jättepepp just nu men blir säkert bättre när jag väl är där. Nu ska jag strax hoppa av, återkommer senare. Kram på er!

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards