lyckopillerelin

Alla inlägg den 15 december 2015

...

Av Elin - 15 december 2015 22:10


Just nu är det vissa specifika saker som gör att jag orkar. Orkar andas. Jag vågar inte riktigt känna och tänka. Det är som om någon har tryckt på paus och allt jag gör för att fortsätta vara på paus är att jobba så mycket jag kan, göra saker efter jobbet och sedan bara sova. Jag är rädd att när jag väl börjar känna så kommer jag inte sluta gråta. Så kommer allt kännas övermäktigt. Det är så mycket lättare att låtsas som att allt är bra. På det sättet slipper jag svika människor jag älskar.

Av Elin - 15 december 2015 15:00


För några veckor sedan så släpptes biljetterna till Eurovision song contest som hålls i Gloden i maj 2016, tack vare Mums Måns. Fick reda på detta under måndagen och på torsdagen skulle de släppas. Alltså, helt ärligt så kunde jag inte sova på nätterna, var så fruktansvärt nervös att jag inte skulle hinna få några biljetter och att allt skulle strula. På torsdagen så multitaskade jag, samtidigt som jag jobbade så köade jag för att få köpa några biljetter till finalen. Jag kan säga att jag hade all rätt att vara nervös. Ett skitdåligt system! Det blev kaos, jag köade i TVÅ timmar och såg hur biljetterna bara försvann, hur det fanns mindre och mindre valmöjlgheter för platser. Helt plötsligt så var allt slutsålt. Var så fruktansvärt besviken och arg! Detta är ju en barndomsdröm, att få sitta i publiken under eurovision! Jag vågade inte chansa på att få biljetter om de skulle släppa fler till finaldagen, därför så blev det istället biljetter till den första semifinalen. Lite surt, men jag får nog vara glad för det lilla. Ska trots allt biljettkaos bli sjukt häftigt att få se detta live. Den 10 maj är det dags, tagga!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards