lyckopillerelin

Alla inlägg den 22 december 2015

Av Elin - 22 december 2015 22:16


"I wish I could live a little more
Look up to the sky, not just the floor
I feel like my life is flashing by
And all I can do is watch and cry
I miss the air, I miss my friends
I miss my mother, I miss it when
Life was a party to be thrown
But that was a million years ago"

Av Elin - 22 december 2015 19:02


Tja tja bloggen! Nä, skämt o sido, allt bra med er alla? Bortsett från att jag är sjukt trött och har brutalt ont i fötterna så är det ändå helt okej med mig idag. Öppnade på jobbet idag och insåg hur bortskämda vi är hos oss, öppnar två och stänger två. Men denna morgon så fick jag öppna själv och äta frukost ensam tillsammans med några barn, så himla mysigt! Vi hade inte alls många barn idag på min avdelning, går inte att klaga på 8 barn liksom haha. Hur lugnt som helst, fick andra saker gjorda och sjukt intressanta diskussioner om invandrare, föräldrar och förskolor tillsammans med mina kollegor.


Fördelen med att komma in i personalrummet först på rasten, man får öppna paradisasken och ta sina egna favoriter ;).


Efter jobbet så åkte jag till stan för att fixa lite julklappar och fick till en spontanfika/middag med min underbara allsångsvän Jesper. Det var några månader sedan som vi sågs nu och det är alltid lika trevligt! Vi hamnade på John Chris och satt där i någon timme innan vi gick en sväng på marknaden på plattan och efter det så styrde jag kosan hemåt.


Ikväll ska jag försöka orka att ta tag i mitt rum, städa och så, käka upp mina kinderägg (hehe) och kanske slå in lite julklappar. Vet inte hur jag ska klara av allt detta med tanke på att jag redan sitter i soffan i pyamas och gäspar. Jaja, nog om det. Hej svejs, får väl försöka att komma igång nu!


 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Ovido - Quiz & Flashcards