lyckopillerelin

Alla inlägg den 11 december 2015

Av Elin - 11 december 2015 14:45


Nu ska jag försöka att förklara varför jag inte ridit denna vecka och inte kommer att fortsätta terminen ut. Just nu tar jag en paus från hästryggen. Jag måste få prova att vila. Jag har noll självförtroende och fruktansvärt ont i min kropp. Jag har under terminen tänkt att det är värt all smärta, men nu vet jag inte längre. Det känns inte värt att behöva bli knäckt efter varje ridlektion. Att känna att man bryts ned mer och mer psykiskt och fysiskt varje vecka. Jag vet om att min mentala inställning påverkar hur det går på hästryggen, men jag känner att jag inte orkar. Jag orkar inte rida och jag orkar inte ha den rätta mentala inställningen. Det är fruktansvärt jobbigt när kroppen inte orkar och det tär på mig mer och  mer. Därför känner jag att jag inte vill utsätta mig själv, alla fina människor omkring mig och hästarna för detta. Jag vill känna att jag kan prestera och samtidigt ha kul och slippa ha ont hela tiden, men just nu så går inte det. Jag var så redo för några veckor sedan att ta en paus och längtade nästan. Men när jag sa det högt för första gången så insåg jag att jag inte alls var redo. Jag vill inte pausa då jag vet att någonstans långt inne i mitt hjärta så älskar jag att sitta på hästryggen. Men jag inser samtidigt att jag inte klarar av att rida nu. Jag måste försöka att fokusera på mig själv. Försöka andas lite och må bra innan jag hoppar upp på en häst igen.

 

Jag känner mig trasig. Jag vet inte riktigt vem jag är utan ridningen då den har varit en sådan stor del utav mitt liv i 17 år. Sist jag tog en sån här paus var när jag gick på cellgifter och då lovade jag mig själv att aldrig sluta rida. Så just nu gör det väldigt ont i mig att behöva skriva detta och veta att jag inte kommer tillbaka för resten av terminen. Det känns som att mitt hjärta har gått i tusen bitar. Jag vet, detta är inte för evigt, jag vet att jag har tagit detta beslut själv och jag planerar ändå att försöka komma tillbaka i januari. Men det spelar ingen roll, jag är så fruktansvärt ledsen just nu. Men jag måste göra det här. För min egen skull. Jag ska försöka orka ta mig till stallet närmre julafton och bara pussa på Jissa, måste bara känna mig tillräckligt stark för det först.

 

Du är mitt allt <3

 

read my blog in your language!

bloglovin

“May the focus of my day be on the priorities of life. Love God, family and friends, take care of my health, and be the best I can be in all that I do.”

bloglovin

Elin heter jag, jobbar som förskollärare i Stockholm. Det som ger mig kraft är musik och de fyrbenta djuren hästarna.

Kontakta mig

elin_holmer@hotmail.com

Goltz syndrom är en sällsynt, ärftlig sjukdom som karaktäriseras av hudförändringar, men som också kan drabba många andra organ, som ögon, tänder och skelett. Syndromet förekommer företrädesvis hos flickor och kvinnor. Den exakta förekomsten är inte känd. Omkring 200 personer är beskrivna i den internationella medicinska litteraturen. Man känner endast till ett fåtal personer med syndromet i Sverige. Läs mer om mitt syndrom som jag lever med här.

Fråga mig

18 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2015 >>>

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

   

   

   

   

Blogg listad på Bloggtoppen.se

Skapa flashcards